RecensionFrom Dusk Till Dawn 3

Den här gången utspelar sig allt 100 år innan ettan och Johnny Madrid en kriminell desperado är filmens hjälte. Johnny är dömd till döden men lyckas lyckligtvis fly från sin dom genom att kidnappa bödelns vackra dotter Esmeralda. Likasom dom andra två filmerna så kommer dom snart till baren Titty Twister, där gästerna är ute efter färskt blod. Den enda skillnaden från dom andra två filmerna är att Titty Twister den här gången är ett Motell.

From Dusk Till Dawn 3 börjar bra men framför allt oerhört snyggt. Kamerarörelserna och vinklarna utklassar det mesta och scenografin är väldigt speciell. T.ex. den coola roadmovie-miljön har bytts ut mot en gammal klassisk spaghettiwesternkuliss. Men tyvärr räcker inte det för att filmen skall vara mer än sevärd. Filmen innehåller många otrovärdiga och löjliga saker som gör att omdömet sjunker som en sten.

Skådespeleriet är ojämnt och sämst är tyvärr Marco Leonardi som spelar Johnny.
Men i övrigt är skådespeleriet rätt hyfsat. Regin är betydligt bättre än 2: an och Scott Spiegel har bytts ut mot P. J. Pesce.

Robert Rodriguez som stod för regin i den första filmen har varit aktiv med att skriva manuset och Quentin Tarantino som var manusförfattaren till den första filmen är här producent.

Det är under själva vändningen på motellet som filmen verkligen går utför. I den första filmen fixade dom det men i denna blir allt fjantigt och hela konceptet känns uttjatat. Filmmusiken är väldigt bra. Och det coola mexikanska bandet som spelar i den första filmen har bytts ut mot härlig mariachimusik.