RecensionFrom Dusk Till Dawn 2

Buck har bestämt en träff med Seth och Richard Gecko (förra filmens brottslingar) på Titty Twister bar med fyra andra hårda brottslingar. Och av dom ska han köpa sig en karta över en mexikanskbank.

Men gästerna på baren är inte där för att festa på en bira utan de är där för att festa på din hals. Men Buck har tur och lyckas komma undan och han gör sig redo för sin stöt. Under sin stöt så blir Buck orolig när han upptäcker att alla i hans gäng har fått ovanligt långa hörntänder.

Buck ligans ledare spelas av Robert Patrick (Terminator 2) han funkar bra i sin roll. Dom andra skådespelar insatserna där emot är slappa och rent av dåliga.
Evil Dead stjärnan Bruce Campbell medverkar också i filmen men han är dock bara med ett litet tag.

From dusk till dawn 2: Texas blood money är inte alls lika genialisk som föregångaren. Smeten innerhåller samma ingredienser som den förra fast denna gången smakar kakan sämre. Robert Rodriguez har bytts ut mot Scott Spiegel (My Name Is Modesty: A Modesty Blaise Adventure) och det ända som han har att bjuda oss på för utom en total plankning av den första filmen är några genialiska kamerarörelser.

Men jag måste medge att jag var ganska road åt filmen till en början då den faktiskt rent av var rätt bra men tyvärr går den bara utåt och utåt och dom sista tio minuterarna var outhärdliga.