RecensionNational Treasure

National Treasure handlar om Benjamin Franklin Gates, en skattjägare på jakt efter en skatt som hela hans släkt har försökt att få tag på. Det är tempelriddarnas skatt. För att få tag på den måste han stjäla USA:s självständighetsförklaring. Han träffar Dr. Abigail Chase som först inte tror på Benjamin och hans kompis Riley att det finns en osynlig karta på baksidan av självständighetsförklaringen. De slängs in i ett stort äventyr med hög tempo och ska få tag på skatten innan ett annat gäng hinner. Det blir ett stort äventyr som är så spännande att man inte kan sitta stilla.

National Treasure är en grymt bra och underhållande film med Nic Cage som Benjamin Franklin Gates. Det är en rolig dialog och bra skådisar i filmen. Jerry Bruckheimer har producerat den här och det är förmodligen en av hans bästa om inte hans bästa produktion. Nic Cage passar perfekt i huvudrollen och Diane Kruger är inte heller så dum som Dr. Abigail Chase. Hon ser riktigt bra ut! Sean Bean får alltid spela skurkroller men är bra. Justin Bartha som Riley är ett lysande kap. Han är riktigt rolig och gör filmen väldigt underhållande!

Jag rekommenderar den här filmen till alla! Den är riktigt spännande, rolig och med bra skådisar! Det är ett måste! När man har gått ut ur biosalongen märker man inte att det har gått två timmar och tio minuter för att du inte har kunnat sitta stilla under filmens gång. Den påminner lite om Da Vinci-koden om ni har läst den. Om ni gillar action och spännande filmer så se den! Annars går ni miste om något riktigt bra.