RecensionAmerican Pie

Sista terminen i High School. Fyra killar är desperata efter att bli av med sin oskuld.
De bestämmer sig för att sluta en pakt och har en överenskommelse om att de ska bli av med den innan de går ut. Vissa går det framåt för, andra inte... Man får följa hur det går för dem.

Vilken film! Helt skruvad, men skitrolig. De har valt perfekta skådespelare till filmen, med ett roligt manus och grymma karaktärer. Som gjort för en skrattfest. Den absolut roligaste karaktären är Stifler. Han är riktigt ball. Han ställer alltid till med något trassel. Han har fester hemma hos sig där poliserna alltid får komma för att avbryta. Om han får reda på något dumt som någon annan har gjort så sprider han ut det med glädje. En sådan finns i varje skola. Hans skämt är riktigt bra. De är oftast sexskämt.

En grym roll perfekt gestaltad av Seann William Scott. Jason Biggs som Jim är också lyckad. Det är killen som alltid gör bort sig. En otursförföljd kille som det råkar gå dåligt för här. Jag avslöjar inte en av de roligaste scenerna någonsin. Jims pappa är alltid nyfiken och undrar hur det går med hans sexliv och Jim skäms så klart. Han vill inte ha någon förälder i närheten. Pappan spelas mycket bra av Eugene Levy. Förutom dem är det lite mindre bra skådespelare med i filmen. Tara Reid har jag alltid tyckt var usel. Hon är bara där för att vara snygg, som i många andra filmer.

Thomas Ian Nicholas som Kevin är inget vidare alls. Han har ingen som helst känsla jämfört med Scott och Biggs. De två och Levy gör hela filmen till hur rolig den är. Många filmer har försökt att hänga på American Pie - trenden. Det har gjorts många misslyckade försök. En av dem är 2002 - års Slackers med Devon Sawa. Faktiskt riktigt skit. Rekommenderas absolut inte. Den enda som har lyckats riktigt bra är Van The Man. Vilken film! Rekommenderas varmt.

I American Pie får du se ett mycket roligt manus, med tre bra skådespelare och bra karaktärer. Miljön är en skolmiljö. Inget särskilt att lägga på minnet.

Jag rekommenderar filmen till alla. En grymt rolig film som är underhållande som få. Det blir en stark 3:a. En lyckad ungdomskomedi med många bra skämt.