RecensionRansom

En förälders värsta mardröm besannas när affärsmannen Tom Mullen (Mel Gibson) får se en bild av sin kidnappade son, bunden och försedd med munkavle. För att få honom tillbaka går Tom och hans fru (RENE RUSSO) med på att betala två miljoner i lösensumma till kidnapparna.
Plötsligt går någonting snett och kidnapparnas tålamod tar slut. Då beslutar sig Tom för att själv befria sin son med metoder som sätter både sonens liv och hans eget äktenskap på spel.

Första gången jag såg denna film var för några år sen,
och då satt jag och grät mej igenom halva filmen.
Jag vet inte varför jag gjorde det men den kändes väl bara så mycket verklighet. Nu när jag kollar på den gråter jag visserligen inte, men jag blir fortfarande gråtfärdig..
Denna film är verkligen något för filmälskare!

Mel Gibson spelar väldigt bra som den nästan hysteriska pappan.. Rene Russo spelar också bra, som mamman till den kidnappade pojken.

Det är en verkligen bra historia, för tänk själv om det skulle hända nån man känner eller till och med en själv.. att ens barn blir kidnappat.
man skulle ju nästan bryta ihop av sorg. att kanske inte veta om han/hon lever eller inte.
att undra varför just mig.. varför händer just detta mig..

en helt klart godkänd film tycker jag.. klart värd att se!!