RecensionCasino Royale

Våran efterlängtade agent med rätt att döda är tillbaka med ännu ett nytt spännande uppdrag. Den här gången ska han stoppa den onde skurken Le Chiffre. Våran roliga gentleman som är med i dom andra filmerna är tyvärr inte med i denna film.
Den här filmen är en annan version på gamla James Bond från 1967.

Daniel Craig spelar 007 i den här filmen han har bland annat varit med i Tomb Raider. Under den tiden när han försöker stoppa Le chiffre händer det mycket. Många tänker nog jippi James Bond äntligen. Denna film är verkligen värd att se, dom har verkligen hittat rätt skådespelare till rätt roll, detta tycker jag att dom inte har gjort i dom andra filmerna. Ni som undrar så kommer det en till efterlängtad James Bond 2008. Denna Casino Royale känndes som att den var 3 minuter fast att den var 2 timmar och 26 minuter lång.

När jag satt i denna bio salong och kollade så var jag liksom inne i filmen därför ger jag denna film en femma. Dom som inte har sett denna film tycker jag att ni ska göra detta.

James Bonds första uppdrag som 007 leder honom till Le Chiffre, bankir åt världens terrorister. För att stoppa honom och för att förinta terroristernas nätverk måste Bond besegra Le Chiffre i ett pokerspel med höga insatser på Casino Royale.

Till en början är Bond irriterad över att den vackra brittiska Riksbankstjänstemannen, Vesper Lynd får uppdraget att leverera hans insats till spelet och vaka över regeringens pengar. När de tillsammans överlever en serie av dödliga attacker utförda av Le Chiffre och hans män, växer en attraktion fram mellan dem och det utsätter dem båda för ytterligare fara och händelser som förändrar Bonds liv för evigt.