2.2

Fem personer kidnappas några dagar innan Halloween och hålls som gisslan på en plats som kallas Murder World. Där tvingas de spela ett våldsamt spel som heter 31 där uppdraget är att överleva 12 timmar mot ett gäng onda clowner.

Originaltitel 31
Regissör Rob Zombie
Manus Rob Zombie
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Sheri Moon Zombie, Jeff Daniel Phillips, Lawrence Hilton-Jacobs, Meg Foster, Kevin Jackson, Malcolm McDowell, Jane Carr, Judy Geeson, Richard Brake, Pancho Moler, David Ury, Lew Temple, Torsten Voges, Elizabeth Daily, Tracey Walter, Ginger Lynn Allen
Filmnummer 119876

DrJW
2016-09-16
En ok film, den går att se, men man har redan sett den här typ av film förut från Rob Zombie med filmerna House of 1000 Corpses och The Devil´s Rejects. Den här kunde lika gärna ha varit en uppföljare till dem filmerna (fast med några ändringar och nya anknytningar). Är faktiskt förvånad att varken Bill Mosely eller Sid Haig är inte med i den här filmen, Rob´s fru Sheri Moon Zombie är ju med (som vanligt), t.o.m. Malcolm McDowell (Zombie´s Halloween remakes), Meg Foster (Lords of Salem), Elisabeth "E.G" Daily och Ginger Lynn Allen (båda med i The Devil´s Rejects) är med i den här filmen. De bästa med den här filmen är Richard Brake, en underskattad och rätt okänd aktör trots att han har varit med i filmer som Batman Begins, München, Thor: The Dark World och Kingsman: The Secret Service, i rollen som Doom-Head. Den första scenen och monologen som han framför var så bra och creepy, han borde ha blivit den nya Joker istället för Jared Leto! Jag hoppas den karaktären får en spin-off film, kom igen, Rob, make it happen! Hoppas också att Zombie´s nästa projekt blir en filmatisering av hans fake-trailer Werewolf Women of the SS, dock så tvekar man att den inte blir lika bra, men så länge dem har Nic Cage tillbaka som Fu Manchu, då ser jag den filmen oavsett! =D
« Föregående kommentarer