2.1

A Trap for Santa Claus

En fattig, ensamstående fru med två barn som förlorat sin far till alkoholen får ett stort arv. I sitt nya hus förbereder de julfirandet och barnen gillrar en fälla för tomten.

Originaltitel A Trap for Santa Claus
Regissör D W Griffith
Genre 1900-tal, Drama, Kortfilm
Skådespelare Henry B Walthall, Marion Leonard, Gladys Egan, Kate Bruce, William J Butler, W Chrystie Miller, Mack Sennett

Ondskapt
2011-12-23
Rätt torr rulle med en kålsupande farsa som är rätt festlig när han bryter sig in i sitt eget hus kanonfull när döttrarna ligger och väntar på tomten. Tidig 1900-talsångest i ren form, värst roligt är det ju inte, men lite kul när farsan tvingas bli tomte.
the-godfather
2011-11-04
Delvis underhållande men det är inte någon bland hans bästa filmer. Men det räcker tyvärr ínte så en etta blir det.
schramm
2010-12-18
Jag fattade aldrig varför pappan var så attans deppig, men jag antar det hade att göra med den 30cm höga tröskeln som de hade in till huset. Förstår att han började supa. Mamman spelar över helt fenomenalt, men filmen i sig ställer många frågor. Framförallt varför pappan gör inbrott i ett hus som inte ens är hans, full, på julaftonsnatten..