Abominable

En paralyserad man i en avlägsen stuga måste rädda en grupp college-studenter från ett monster.

Originaltitel Abominable
Regissör Ryan Schifrin
Manus Ryan Schifrin, James Morrison
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Matt McCoy, Karin Anna Cheung, Jeffrey Combs, Natalie Compagno, Michael Deak, Paul Gleason, Ashley Hartman, Rex Linn, Lance Henriksen, Tiffany Shepis

2015-07-12
Fräsig cast med Combs, Henriksen och Shepis. Dessvärre får de för lite utrymme. Resten är väl så där. (5+/15)
Ondskapt
2013-12-01
Överraskande bra skräckis som bjussar på en hiskelig och frän Storfot som gärna har sönder folk på allehanda sköna vis. Bra effekter och mysig stämning om än en del skeva karaktärsbeslut och fult foto.
Robkiller
2013-08-31
Den elaka snömannen attackerar igen... visst scenerna med Lance Henriksen och Jeffrey Combs var väl helt ok.. och ljudeffekterna likaså... men det ursäktar tyvärr inte att resten var ren dynga. Regin var totalt värdelös, manus och dialog usel.. och skådespelarna inte trovärdiga för 5 öre... bottennapp.
2013-08-13
En film jag plöjde igenom enbart därför favo skådisen nr 1 var med..Lance Henriksen, tyv var han med alldelles för lite=( men monstret var rätt tufft sen påminnde snubben i rullstol extremt mkt Norman Bates i Psycho.
TheHorrorfan
2013-07-04
Jag är ju inte kräsen av mig, så det är ju inte så konstigt att jag faktiskt gillade den här. Jag älskade B-känslan som den hade och framförallt så älskade jag karaktären "Amanda". Otroligt söt och gullig tjej. Svag 3a.
2012-12-26
Underhållande och överraskande blodig b-skräckis med en rad gamla bekanta biroller. Duger gott om kan inte har för höga krav. Snömannen var hiskeligt ful och skitig hehe.
amam
2012-08-29
Kul med bekanta ansikten i flera biroller. Jag såg den klippta versionen så den oklippta kanske är bättre. En stark tvåa iaf för en film i so bad it's good kategorin. Jag gillade slutet.
100tonvalspäck
2011-06-28
En ganska bra skräckfilm som vågar vara långsam och mörk. Slutet är otroligt bra.
Totenkopf
2010-04-04
Den hade trots allt något som gjorde att man blev sittande hela filmen. Hyfsad monsterrulle helt enkelt.
chris_lambert_
2010-02-14
Relativt välgjort och det finns betydligt sämre verk i Lance Henriksens djupa skattkista. Förutom de smått bisarra voyeurscenerna inledningsvis är filmen klart sevärd om man gillar Lance.