1.6

BloodRayne

Rumänsk landsbygd, 1700-tal och vampyrer. ”BloodRayne” är filmatiseringen av tv-spelet med samma namn där den så kallade dhampiren (till hälften vampyr, till hälften människa) Rayne är ute efter att döda den onde vampyrkungen Kagan, som också är hennes egen far.

Originaltitel BloodRayne
Regissör Uwe Boll
Manus Guinevere Turner
Genre Action, Äventyr, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Kristanna Loken, Michael Madsen, Matthew Davis, Will Sanderson, Geraldine Chaplin, Udo Kier, Meat Loaf, Michael Paré, Billy Zane, Michelle Rodriguez, Ben Kingsley, Darren Shahlavi, Esteban Cueto, Madalina Constantin, Daniela Nane

Skapad 2019-11-10 av Anonym
En filmatisering av TV-spelet med samma namn. Regisserad av B-filmslegenden Uwe Boll. Rayne, en kvinnlig hybrid bland vampyrer, även kallad \"dhampir\" (hälften människa - hälften vampyr), visas...   Läs mer »

Starkbröl
2023-02-07
Kristanna Loken var okej i tredje Terminator, men det var nog hennes höjdpunkt. Här är hon usel, i en lika usel film, med massor av bisarrt castade typer: den alltid usla Michelle Rodriguez, och fantomen Billy Zane tex, men även Meat Loaf, och som grädden på moset Sir Ben Kingsley som måste ha svåra spelskulder eller nåt för han ställer upp i vilket skräp som helst. Dåligt är det, men jag säger som Dele, man har ju sett mycket värre -- det är inkompetent, men framför allt är det tråkigt, med ett riktigt uselt slut vars bästa egenskap är att ge känslan "nu är det äntligen över".
Dele
2017-12-11
Tunt, ointressant och stelt. Men jag har sett värre skräp.
thegnu
2014-03-08
Wow! Det var ett dåligt manus. Det känns som att Boll har tagit en näve scener som han gillar och kastat in i produktion som han förväntar sig att man hänger med i. Herre Gud. Det är bara en radda skit, och det blir inte bättre under filmens gång. Det här är toppklassmörja. Byt till något annat. Jag lovar att det är en bra idé.
2013-10-31
Mängder av b-skådisar gör bort sig i fula peruker ledda av söta, men ack så talanglösa Kristanna Loken. Boll ville uppenbarligen göra en skitmix av Blade och Resident Evil.
RichardEk
2013-07-17
Tillför inget nytt utan endast ännu en splatteraction som står sig slätt i konkurrensen med 'Underworld' och 'Blade' (också de filmer med förlagor). Här finns en del scener i början som skulle kunna utgöra grund för en problematisering kring hybriden människa och monster, det blir snabbt det vanliga blodsprutandet och en kvasifreudiansk uppgörelse med den stora Fadern.
Johan_G
2012-12-29
Det enda bra med filmen är väl typ Kristanna loken, men avskyr Michelle Rodriguez, jävla sopa, och dem andra övriga skådespelarna var väl inte så himla bra heller i denna film. men filmen överlag var inte bra heller så, neä stor besvikelse, känner nog att jag stannar vid denna film och skiter i den andra, vilket jag inte kan fatta det har blivit fler efter denna.. Kanske ännu mer otroligt?
gre
2012-05-28
Den bästa av alla Bloodrayne filmerna, dock långt ifrån vad som kunde varit spelet. Loken är ett bra val utseende mässigt.
Kriper
2011-11-26
VARFÖR?! någonstans under inspelningen borde man insett att detta var skit...
TheHorrorfan
2011-08-03
Nej uh.
Djason
2011-06-29
Boll ska ha en eloge för att han lyckas få med en massa bra skådisar i denna film. Likväl är dessa skådisar kassa i denna film. En som dock är lika kass som vanligt är Michelle Rodriguez.