2.2

Breaking & Exiting

Harry är inbrottstjuv tillsammans med sin kusin, men när kusinen bestämmer sig för att ta ett kontorsjobb istället utför Harry sitt första inbrott på egen hand. Väl inne i huset träffar han på Daisy, som till Harrys förvåning ligger i badkaret och inte verkar bry sig om att huset håller på att rånas.

Originaltitel Breaking & Exiting
Regissör Peter Facinelli
Manus Jordan Hinson
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Milo Gibson, Jordan Hinson, Joaquim de Almeida, Justine Wachsberger, James Kyson, Adam Huber, Lily Anne Harrison, Cecile Cubilo

2018-09-23
Sällan har jag sett en film med så dåligt självförtroende. Det börjar med en flash forward som mest känns som ett försök att tala om för publiken att det kommer något intressant senare om ni bara hänger kvar. Möjligen är detta baksidan av netflixieringen av filmtittandet, man måste desperat se till att folk inte bara går över till att se något annat istället. Sedan blir det berättarröst på det, tydligen anser man inte att man klarar av att berätta vad som händer på annat vis. Lite ansträngt skojig dialog slänger man in dessutom, antagligen för att man är rädda att folk ska somna annars. Upplägget hade ju kunnat gått att göra något med, och filmen blir lite bättre när den har tagit sig fram till sitt scenario, men det blir mest bara banala livsvisdomar av det också. Jag ville ändå gilla det här. Jag gillar trots allt Jordan Hinson, och jag kan kanske ge henne godkänt som skådespelare, men knappast som manusförfattare. Mel Gibson grabb är smått bedrövlig också. Colin Fergusons korta inhopp är nog filmens höjdpunkt, men roligare är så blir det aldrig