Cabin Boy

Snobbig skolpojke går fel och misstar den gamla fiskebåten "Filthy Whore" för sin fars yacht. Han ger sig ut med fiskarna för att lära sig bli en man.

Originaltitel Cabin Boy
Regissör Adam Resnick
Manus Adam Resnick
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Chris Elliott, Andy Richter, David Letterman, Mike Starr, James Gammon, Brion James, Brian Doyle-Murray, Ritch Brinkley, Melora Walters, Ann Magnuson, Ricki Lake, Russ Tamblyn, Alfred Molina, Alex Nevil, Bob Elliott, Jim Cummings (röst)

2014-11-22
Jag skulle väldigt gärna ha varit med när de pitchade den här rullen, för det känns smått obegripligt hur de kunde få finansiering. Hela filmen känns bara som ett förvuxet grabbgäng som fånar sig framför kameran. Förvisso är produktionsvärdena usla, så det är möjligt att nån slängde till dem några tusenlappar bara för att bli av med dem. Samtidigt är det lite befriande med en film där ingen inblandad tycks bry sig det minsta, och på några ställen lyckas de faktiskt vara lite roliga. Höjdpunkten är när Letterman dyker upp i en cameo. Filmen bygger dock i stort sett helt och hållet på idén att Chris Elliott är rolig, men det är han verkligen inte. Svag tvåa
Count_Duckula
2011-07-06
Chris Elliott gör en makalös insats, och särskilt filmens första halva är otroligt underhållande. Tyvärr håller inte konceptet hela vägen ut och i sluttampen har intressets glöd nästintill slocknat.
Vanadis
2010-10-26
Nej det här var inget vidare, såg mysig ut i förtexterna men det stannade tyvärr där.
Golge
2010-07-06
Börjar som en RIKTIGT dassig komedi och går över i något slags Brendan Fraser-äventyr med humorinslag. Jag råkade somna ett tag, så mitt omdöme är svajigt. Kommer nog inte orka se om Cabin Boy och drämmer därför till med en rungande tvåa trots att de bitar jag såg aldrig kom över en medelstark etta. Förstod ni?
Killestocktown
2007-09-22
Såå usel, såå fruktansvärt usel!!
Krook
2007-09-10
rätt charmig med sin B-filmskänsla, men njaaa, ändå ingen höjdare.
morbo
2006-02-26
great.see it.
MsA
2005-10-03
Denna film tycker jag är svår att betygsätta..den är riktigt rolig ibland men ibland är det lågvattenmärke.. Intressant oxå att huvudrollsinnehavaren hamnar långt ner i listan av skådisar? det får bli en stark 2:a :)
bigmamajama
2005-07-31
det finns en blå kvinna med många armar med i filmen, det är det enda som är bra med den.