3.4

Cops vs. Thugs

1963, i Kurashima City har efter 7 år polisen nästan lyckats utrota Yakuzagängen. Det finns två stora ligor kvar, Ohara och Kawade. Problemet är att många poliser är korrumperade och det dröjer inte länge innan kriminaliteten ökar igen. Oharabossen sitter i fängelset och hans efterträdare upptäcker att sin barndomskamrat är polis med uppgift att rensa upp i den undre världen. Det dröjer inte länge innan det är alla mot alla.

Originaltitel Kenkei tai soshiki boryoku
Regissör Kinji Fukasaku
Manus Kazuo Kasahara
Genre Kriminalare, Action, 70-tal
Skådespelare Nobuo Kaneko, Hiroki Matsukata, Mikio Narita, Bunta Sugawara, Tatsuo Umemiya

Kalkonhönan
2015-05-04
Lite väl många karaktärer som vanligt att hålla reda på och ingen direkt engagerande film för min egen del, men Bunta är ju alltid trevlig men föredrar nog ett par av Fukasakus andra filmer.
rebelscum
2011-09-11
Kan vara det mest hårdkokta jag sett sedan Harakiri. Så här ska fan en gangstervåffla se ut!
Kamrat
2009-08-23
Bunta håller stilen
Sasha
2006-07-11
Början av filmen var mycket bra, men som Yakuza Papers så blev den sämre desto längre det gick. Det blir en svag 4:a.
Nervegas
2005-10-16
Förresten så är det vackert att se Fukasaku skildra polisen som inget mer än uniformerade råskinn förvillande lika de gangsters de bekämpar. verklighetstroget med andra ord.
Nervegas
2005-10-16
Ännu ett hårdkokt mästerverk av Fukasaku. Kinjis livslånga vän Bunta är som vanligt lysande. Avskalat och helt utan all glamour.
Bomkia
2005-06-18
Riktigt skön och brutal japansk gangsterrulle. Fukasaku lyckas igen. Men frågan jag ställer mig är om dessa fungerar så bra för man är så förbaskat invan vid de amerikanska ganska tama rullarna.
NHL
2005-03-17
Inte Fukasakus bästa yakuzafilm, men ändå sevärd. Det är verkligen alla mot alla och korruptionen är total innan den nye polisen anländer. Ganska oglorifierat och avskalat.
Kurosawafan
2005-01-13
Yup, nu i efterhand ser man hur Japan dominerade 1970-talet, i alla fall ganster genren...i alla fall Fukasaku...fy sjutton vad filmer det finns, jag har sett 3000 och ändå vimlar det av luckor för att egentligenkunna utala mig om sådant