2.3

The Three Musketeers

Efter ett misslyckat uppdrag lever de en gång i tiden så kända musketörerna Athos, Porthos och Aramis ett liv i skymundan men de väcks till liv av den unge och äventyrslystne D?Artagnan som kommer till Paris för att uppfylla sin dröm - att bli en musketör. Snart blir de indragna i sitt svåraste uppdrag någonsin - att rädda Frankrike från ett krig med England.

Originaltitel The Three Musketeers
Regissör Paul W S Anderson
Manus Andrew Davies, Alex Litvak
Genre Action, Romantik, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Logan Lerman, Matthew Macfadyen, Ray Stevenson, Luke Evans, Milla Jovovich, Christoph Waltz, Freddie Fox, Juno Temple, Orlando Bloom, Mads Mikkelsen, Gabriella Wilde, James Corden, Til Schweiger, Carsten Norgaard

Skapad 2019-11-23 av rikirock
De en gång i tiden så välkända musketörerna Athos, Porthos och Aramis lever sina liv i skymundan, men när den unga och äventyrslystna D'Artagnan kommer till Paris för att uppfylla sin dröm at...   Läs mer »

Gigi1943
2014-01-13
Men kära vänner, förstod ni inte att detta var en parodi på musketörfilmerna, jisses, jag tyckte den var superkul! Trots att Mads M var sig hur olik som helst (de hade verkligen lyckats maskera honom) så kände jag igen honom ändå! Finns kanske inte så mycket att säga mer än att det var kul att det var (för mig) okända i huvudrollerna medan de andra rollerna var superkändisar.x Bara det är ju kul. En stabil trea från mig.
Planekonomi
2014-01-03
Så, så,så,så,så mycket en cementerad etta som det blev under 2013. Manusluckorna är som hålen i Titanics skrov, dvs förödande.
MinotaurKing
2013-09-29
rätt ok film.
drj
2013-09-28
Nej, nej nej. Christoph Waltz lyfter det hela till en 2:a
Andreas_
2013-09-26
oj så dåligt, oj så fånigt och ack så barnsligt...detta är en patetiska sörja för dom allra yngsta som inte har hunnit utveckla några hjärnceller ännu. Inte ens en fantastisk skådespelarensemble lyckas höja denna fåniga sörja till film ett snäpp, även om det är just alla duktiga skådisar som är enda behållningen i denna matinéflopp. Ses på egen risk, med risk för att gråta över förlorade 90 minuter av livet som aldrig kommer tillbaka igen, och även om den är uppbyggd för en uppföljare med det löjliga slutet, så hoppas jag innerligt att det aldrig kommer en tvåa. Betyget blir en död och begraven 1:a
RichardEk
2013-08-24
Berättelsen om D'Artagnan tåls att tas om till och från, men jag tror det behövs lite mer svärta i handlingen än vad som bjuds på här. Denna version är lite för jovialisk. Dessutom känns Andersons karaktäristiska actionbalett lite väl programenlig, Ljuspunkten är, kanske inte helt oväntat, Christoph Waltz som Richelieu.
LovisaLupin
2013-08-03
Enda anledningen till att det inte blir en etta är att det är många bra skådespelare.
Djason
2013-04-11
Efter ha slaktat flera filmer på rad tycker jag ändå att Paul W S Anderson har någorlunda lyckats här. Detta är en skön matinefilm med skön humor och snygga effekter, visst är den riktigt barnslig ibland men filmen var bättre än väntat.
mammahaj
2013-04-01
En bedrift att misslyckas så fatalt med en sådan ensamble.
raggardjavul
2013-01-20
Helt uppbyggd för en 2a. Besviken då jag trodde på en standard musketör film. Tycker den föll i tempo. En i mina ögon total flopp.