1.9

Eyeborgs

I en nära framtid när rädslan för terrorism eskalerar, är integritet en lyx i det förflutna. Nu, i människors hem, på gatorna, på arbetsplatsen, är alla ständigt bevakade av mobila robotar så kallade "Eyeborgs." Men är robotarna bara till för att övervaka, eller är de upp till något annat? När ett ökande antal människor dör i diverse bisarra sätt, är agent Gunner Reynolds fast besluten att ta reda på vad som har hänt efter att en kamera spelat in en händelse som han själv minns mycket annorlunda.

Originaltitel Eyeborgs
Regissör Richard Clabaugh
Manus Fran Clabaugh, Richard Clabaugh
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Danny Trejo, Adrian Paul, Mark Joy, Megan Blake, Lucas Elliot Eberl, Dale Girard, Michelle Ladd, John S Rushton, David Schifter, Huyen Thi, Julie Horner

Robkiller
2013-02-08
En regering som övervakar allt och alla hela tiden... med automatiska robotkameror och andra övervakningssystem; går de att lita på? Överraskande B-film sci-fi som förvisso hade skitfula CGI effekter.. (De ligger ungefär på SyFy nivå...) men handlingen var intressant; även om den innehöll vissa konstigheter.. skådespelarna gör det helt ok och som underhållning fungerade den oväntat bra.
jonbo
2010-09-24
Det svajar ju som väntat, men har helt ok produktion för denna budget. Skådespelet sviktar ju betydligt men är inte värre än standard.
Rixn
2010-07-18
Den här filmen hade förtjänat en större budget. Då hade det kunnat bli riktigt bra. Nu vare det inte det.
CrowZoneMan
2010-07-15
jadu, här fanns det inte många ljusglimtar.. i slutet så vet jag inte riktigt om de själva visste vad de höll på med..

2010-07-13
Förfärligt, inget är bra.
Primal_r
2010-07-12
Över lag en 2'a. I vissa stunder en etta. Men det blir en trea eftersom det är en intressant allegori över 9/11.