Female Prisoner Scorpion: Grudge Song

Den fjärde filmatiseringen av Tooru Shinoharas manga om den tystlåtna och obevekliga Nami Matsushima (alias Matsu eller Scorpion). Polisen har intensifierat sin jakt på Matsu. Hon får hjälp att hålla sig undan av Kudo, själv ett offer för polisbrutalitet. Men kan de hålla en låg profil när Kudo vill ta itu med sina personliga vendettor?

Originaltitel Joshuu sasori: 701-gô urami-bushi
Alternativ titel Female Prisoner Scorpion: #701's Grudge Song
Regissör Yasuharu Hasebe
Manus Tooru Shinohara
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Meiko Kaji, Masakazu Tamura, Yumi Kanei, Hiroshi Tsukata, Yayoi Watanabe, Sanae Nakahara, Akemi Negishi

Zebulonm
2018-01-27
helt okey
Korben_Dallas
2015-01-14
Förutom ett par ursnygga vinklar och ett par sexiga ögon finns de inget att hämta här. Noll känsla, noll handling och pacen är helt horribel.
2010-09-27
Den bästa av uppföljarna, tycker jag. (8/15)
menschenfeind
2009-09-24
Sämre än de tidigare, men bitvis är det fortfarande såååå jävla bra.
Cumlin
2009-07-15
Ganska tråkig och inte alls lika intresant gjord som de förgående filmerna.
idd
2008-10-17
damn, schramm här har ju skrivit exakt varenda ord jag tänkt skriva.. skönt när folk har likadan smak som jag! :) gillar även de första 20 minuterna, samt det faktum att det tar en timme innan matsu säger något! :)
schramm
2008-05-19
Sämst i serien, dock fortfarande en bra film. Mindre surrealism och mer politik föll inte riktigt mig i smaken. De sista 10 minuterna är dock top-noch då det stundtals känns som om självaste Seijun Suzukin skulle regisserat!
Nervegas
2006-07-19
Vacker och brutal.
Benway
2005-09-02
Klart över förväntan. Börjar lite skakigt, men blir bara bättre och bättre för att bli helt fantastisk från fängelset och framåt. Det är också väldigt svårt att motså de Seijun Suzuki-aktiga ljusskiftningarna i scenen vid galgen.
force
2004-08-30
En rad osannolika scener drar upp betyget.