2.4

Absolutely Fabulous: The Movie

När Patsy och Edina får skulden för en stor incident vid en releasefest blir de indragna i en mediestorm utan dess like och blir jagade av paparazzis. Räddningen blir den Franska rivieran, dit de flyr för att leva sitt lyxliv i fred.

Originaltitel Absolutely Fabulous: The Movie
Alternativ titel Ab Fab
Regissör Mandie Fletcher
Manus Jennifer Saunders
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Saunders, Joanna Lumley, Julia Sawalha, Jane Horrocks, June Whitfield, Indeyarna Donaldson-Holness, Chris Colfer, Christopher Ryan, Mo Gaffney, Kathy Burke, Helen Lederer, Celia Imrie, Rebel Wilson, Robert Webb, Marcia Warren, Barry Humphries
Filmnummer 120395

emelee
2019-11-04
Man bara älskar karaktärerna. Har man inte sett serien eller om man inte gillar serien är detta inte en film som passar. Men för fans är det härligt att se vad karaktärerna har gjort (eller inte gjort) sen senast. Sen driver filmen fint med modebranschen.
2019-04-01
Jag har alltid varit kluven till Ab Fab, bitvis är det ju hysteriskt underbart men samtidigt har det aldrig riktigt fått mig att skratta. Filmen känns betydligt tamare på något sätt, men var hyfsat underhållande och jag gillar ju grejen. Stabiltrevlig tvåa!
martineden
2018-07-14
[rek. 2] Tror att denna film endast är en behållning om man är ett fan av serien, vilket jag är. Förvånas över hur bra övergången till filmformatet ändå är och man bibehåller den fåniga och överdrivna humorn som gjorde serien så underbar. Bra! 3.
Zipper
2017-07-10
Detta måste ju vara fullkomligt obegripligt om man inte sett serien. Jag älskar ju verkligen AbFab egentligen, men det funkar inte så bra som långfilm utan mycket bättre i det korta 25-minutersformatet. Plotten räcker inte till en film på långa vägar. Sen kändes en hel del skämt mer än lovligt mossiga. Hade hellre sett en ny säsong.
idaho1981
2017-03-17
Lite besviken. Älskar serien, den går alltid lite för långt för vad som är "bekvämt och ok", men här blir det lite tillrättalagt, som att den ska nå nya tittare och inte riktigt vill stöta sig med dem, och hela seriens grej är ju att den gör just det... Men en hel del skratt blir det ändå.
myslas
2016-12-28
Jag har bara sett en handfull avsnitt av TV-serien så jag ska inte påstå att jag är något stort fan men beslutade mig för att se filmen ändå. Det är något förvirrande om man som jag inte känner till alla karaktärer men går att se på ändå. Själva handlingen är rätt dum men det finns åtminstone några roliga moment.
Medlock
2016-11-26
Rolig serie - helt hysteriskt dålig film. Enda behållningen är Joanna Lumley.
meandermind
2016-09-29
Håller måttet och funkar förvånansvärt bra i filmformat. Fånigt och underhållande!
Heinrock
2016-09-08
Utan igenkänningsvärdet och avsnittsreferenserna hade den inte varit mycket att se. Förvänta dig ett förlängt avsnitt av serien - inte en långfilm. Då hamnar du i rätt stämning!
haajen
2016-09-04
Verkligen inte mycket till film men som ett stort fan av serien har man ändå hyfsat kul. En medioker trea blir betyget.