2.5

The King's Man

När några av historiens värsta tyranner planerar ett krig för att utplåna miljontals människor, måste en man gå en kamp mot klockan för att stoppa dem. Se hur den allra första underrättelsebyrån bildades i "The King's Man".

Originaltitel The King's Man
Alternativ titel Kingsman 3
Regissör Matthew Vaughn
Manus Matthew Vaughn, Karl Gajdusek
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Harris Dickinson, Daniel Brühl, Rhys Ifans, Gemma Arterton, Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes, Charles Dance, Matthew Goode, Tom Hollander, Djimon Hounsou, Stanley Tucci, Alison Steadman, Robert Aramayo, Alexandra Maria Lara, Branka Katic

TimBuckley
2023-09-24
Filmen tar ett steg längre bort från Austin Powers/Team America och närmre att vara en "seriös" film, samtidigt som den behåller sin öververkliga lekfullhet. Det är väldigt nära att den förlorar sin lekfullhet och därmed inte passar ihop med de övriga två. Men slutet lappar ihop. Allt som allt? Ser fram emot den stundande fjärde filmen = mersmak.
2022-10-08
Lite sämre än de andra och en mer allvarstyngd första halva där tempot är minst sagt lågt. Men när den tar fart är det snygg action som gäller
2022-10-05
Första dryga halvan är emellanåt plågsamt töntig, men mot slutet bjuds det på något av det bästa jag har sett i matiné-action-väg. (8+/15)
Dutch
2022-06-21
Har sina stunder men…
ToddDowney
2022-04-09
Den sämsta i serien men den är inte dålig. Rätt kul med snygg action. Sluttwisten var inte mycket att hurra för dock. Listade ut vem skurken var rätt snabbt. Rhys Ifans lyfter denna filmen rejält. Tråkigt att Daniel Brühl's roll inte var större.
Commandante
2022-03-23
Nej, det här var mest bara löjligt.
AdamB-film
2022-03-01
Snygg och välgjord, men den lyfter aldrig riktigt. Rasputin är sevärd. Ok underhållning, inte mer.
Spook
2022-02-26
en hel film med rasputin had varit kul. Ifans gör det bra! =)
Ghostface
2022-02-21
Svår att ta på allvar, detta är mer bond än Bond.
RichardEk
2022-02-20
En film jag hade ganska höga förväntningar på. De infriades inte. Det är inte tillräckligt mycket action för att filmen ska lyfta. Istället ältas kring nationalistisk moral, och jag förstår att diskussionen vill ifrågasätta nationalismen men det görs utifrån grundantaganden som snarare hyllar den brittiska nationen. En film för post-Brexit England kanske? Här finns en del engagerande actionscener dock, i synnerhet upplösningen är engagerande. Ralph Finnes är ju alltid sevärd, men här har han en lite för melodramatisk rollkaraktär att fylla ut, så inte ens han lyckas rädda filmen.