3.2

Late Night with the Devil

Året är 1977 och den populära talkshow-värden Jack Delroy är pressad över tittarsiffror som inte placerar honom på toppen av listorna. Världen är orolig över satanismens framfart och på Halloween dyker den ena ockulta gästen efter den andra upp i Delroys program. Snart börjar underliga saker ske i studion, i ena soffan sitter en skeptiker och försöker förklara det som händer medan publik och scenarbetare blir mer och mer oroliga.

Originaltitel Late Night with the Devil
Regissör Cameron Cairnes, Colin Cairnes
Manus Colin Cairnes, Cameron Cairnes
Genre Skräck, 2020-talet
Skådespelare David Dastmalchian, Laura Gordon, Ian Bliss, Fayssal Bazzi, Ingrid Torelli, Rhys Auteri, Josh Quong Tart, Georgina Haig, Christopher Kirby, Steve Mouzakis

amam
2024-04-21
Dastmalchian gör verkligen ett bra jobb i huvudrollen, tvivlar att filmen hade blivit lika underhållande utan honom. Helt klart en mysig och sevärd liten skräckis. Hoppas fler kommer att se den.
karlmats
2023-11-19
Dastmalchian får äntligen chansen att stå i rampljuset och som han tar den. Det fullkomligen lyser om honom och man har fångat 70-talskänslan ner till minsta detalj och det inkluderar postern. Samtidigt omges han av bra support, Bliss, Gordon, Bazzi, Auteri och Torelli är alla bra och jag gillar blandningen av humor och skräck. Jag kommer osökt att tänka på Garth Merengi's Darkplace i det att det är en torrt skruvad found footage-tvist på något ganska absurt. Väldigt lagom längd också, jag är med från start till mål och det är en given 3a för mig även om jag kan tänka mig att det här kan bli en kultrulle med tiden så länge de hittar någon amerikansk distributör så att den får lite spridning.