3.5

Love & Pop

En film om socialt oförmögna män och skolflickor i jakt på pengar, och den (kortsiktiga) lösningen på deras problem: Enjo kosai - dating mot betalning. Hiromi vill ha en topasring för 10 000 kr. Hennes jakt på pengar går genom Tokyo i alla kameravinklar som tänkas kan.

Originaltitel Love & Pop
Alternativ titel Love and Pop
Regissör Hideaki Anno
Genre 90-tal, Drama
Skådespelare Tadanobu Asano, Ikkei Watanabe, Hirono Kudo, Leo Morimoto, Yukie Nakama
Filmnummer 19882

2022-06-05
Rätt Tråkig.
gjoob
2012-01-15
Träffande och ärlig film, som gränsar till en fyra. Vissa tekniska detaljer stör, men ändå en bra tankeställare.
Earthbind
2009-06-08
En mycket unik upplevelse. Anno lyckas gömma en kamera i var enda tänkbara position vilket ger en klart säregen närvarokänsla. Manuset är eggande och intressant och jag hade gärna sett fler filmer med detta temat. (Tex som Samaritan Girl)
Cumlin
2008-02-19
Riktigt snyggt filmad. Lyfter upp betyget till en femma.
danwa
2007-12-11
Påhittigt foto, men tyvärr väldigt skiftande kvalitetsmässigt. "Multipelexponeringarna" ser fruktansvärda ut, och smutsiga linser går inte hem hos mig. I övrigt en ganska medryckande film, vars manus gärna hade fått slipats skarpare.
wyldmammoth
2007-05-28
Vilken upplevelse!
Hangaround
2005-10-15
Annos naturliga fortsättning från Neon Genesis. Frågan är om någon är lika stor i det lilla som han är. Han fångar det mest subtila och drar oss med ner i medvetandens djup. Vi är observatör och deltagare, tillsammans i det röriga och ogenomträngliga Tokyo.
emmycaution
2005-05-04
tyckte om den här och fotot var konstigt nog inte så påfrestande. det var enbart snyggt trots att jag vanligtvis inte är såf örtjust i subjektiv kamera och sånt. musiken var bra.
Blärkan
2004-03-10
fotot är huvudsakligen ganska fjantigt, men filmen är trots allt rätt bra.