2.5

Maria Wern - Må Döden Sova

Två kvinnor utan synbara kopplingar omkommer i vad som först verkar vara självmord. Men de märkliga omständigheterna får Maria Wern och hennes kolleger på Gotlandspolisen att gräva djupare, och snart blir frågorna allt fler. Var det någon som förföljde kvinnorna? Finns det anledning att tro att de led av någon slags psykos? Och finns det trots allt en gemensam nämnare...?

Originaltitel Maria Wern - Må Döden Sova
Regissör Erik Leijonborg
Manus Fredrik T Olsson, Anders Brundin
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Ulf Friberg, Tanja Lorentzon, Gustaf Hammarsten, Göran Ragnerstam, Anna Ulrika Ericsson, Magnus Roosmann

2023-09-20
Inte mycket att hämta här, URK!!!
Zebulonm
2022-07-16
Helt okej.
2019-07-21
En annorlunda inledning som praktiskt taget avfärdar många teorier. Lite anti-klimax där, men poliserna gick in för det lika hårt som vanligt och började spåna i såväl fullt möjliga orsaker som väldigt långsökta. Ändå lyckades filmmakarna få ihop en ganska sevärd film. Allan Svensson är dock irriterande i det här avsnittet. Men rent generellt gillar jag Wern-filmerna mer än Fjällbacka och Sandhamn. Skådisarna är skönare också.
Razzel
2019-07-15
Bra ensemble men ett tveksamt manus. Stark 2:a.
Hysteria
2013-02-05
Tyckte den var spännande och bra, är imponerad för jag har inte varit så intresserad av Maria Wern innan men jag är faktiskt impad och tänker se några till.
Xenox
2012-11-01
Godkänd deckare som dock inte tillför något nytt i sin genre. Svag trea.
Luciphere
2012-08-26
Ok tidsfördriv varken mer eller mindre. Ok dussindeckare.
themodest
2011-11-28
En av de här populära svenska deckarna som avslöjar sig från början. Men man har sett sämre.
Grillo
2011-09-16
De personliga delarna var bra i den här, men manuset höll inte alls. Skurk med goda intentioner som går för långt har vi sett förr. Att ständigt utmåla privatsjukvård som skurk känns också lite smått tröttsamt. Klarar bechdeltestet.
Mr_AG
2011-08-23
Spännande stundtals. Tyvärr förstår man direkt twisten pga valet av skådespelare.