Midnatt i ondskans och godhetens trädgård

New York-journalisten Kelso har fått i uppdrag att skriva ett reportage om den kände, förmögne, excentriske och homosexuelle antikhandlaren Williams och ett av hans kända julpartyn. Han träffar Williams unge, sexige, men också våldsamme älskare Billy. Senare under natten mördas Billy. Williams anklagas för mord och Kelso stannar kvar och följer rättegången.

Originaltitel Midnight in the Garden of Good and Evil
Regissör Clint Eastwood
Manus John Lee Hancock
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Cusack, Kevin Spacey, Jack Thompson, Irma P Hall, Jude Law, Alison Eastwood, Paul Hipp, Lady Chablis, Geoffrey Lewis, Richard Herd, Leon Rippy, Bob Gunton, Kim Hunter, Dorothy Loudon, Anne Haney, Michael O'Hagan, Gary Anthony Williams

visser
2023-01-27
Första halvan av filmen mycket bra, andra halvan rätt obegriplig
2019-09-29
Intressant film med sanslöst sköna karaktärer. Vissa lyfts fram lite väl mycket kanske. Själva rättegångs-historien flyter på bra. Samt även storyn. Sen as läckra miljöer allt utspelar sig i. Många kända ansikten som är med i roll listan triggar åxå upp sevärdheten. Men Cusack & Spacey är tvär gryma i sina respk roller. Dom kunde skippat Woodoo tramset bara då det förstör trovärdigheten. 3+
jonbo
2019-02-19
Svag trea, har något jag gillar men döljer detta väl i en alltför utdragen historia.
Jamesa
2016-11-14
Smånice. Cusacks runtdrivande räddar denna till betyg 2. Kriminalhistorien känns ointressant och oengagerande.
2014-11-28
Clint Eastwoods film lyckas skapa ett visst intresse hos mig men den fänglar aldrig tyvärr och detta trots att det finns en hel del skådespelare som imponerar. Ytterligare på den negativa sidan så är denna film alldeles, alldeles för lång. Ska en film ha denna längd måste den vara gripa tag i något inom mig. Där misslyckas denna film.
pungsnigel
2013-08-30
Hade ett mycket högre betyg i sig men spelade bort sig med alla försök till komiska inslag.
ClintanTheKing
2013-08-18
En rätt seg, långdragen och ofta tråkig film. Första timmen är bra men sedan blir det väl utdraget. Men, med bra cast och Clintan som regissör klarar denna svagt godkänt.
Taandborste
2013-06-27
Jag kan inte låta bli att känna hur hela fallet är ganska meningslöst... men den är rätt bra ändå.
ziferN
2010-08-22
Hyfsad thriller/drama som var både underhållande och spännande. Filmen hade en slags mysig och feel-good känsla rakt igenom hela filmen, sedan att favoriterna John Cusack och Kevin Spacey var med gör ju inte saken sämre. Sedan så har jag alltid gillat filmer med rättegångar vilket var ett starkt plus. Stark 3a får den i betyg!
Afflicter
2010-05-03
Ett avslappnat och trevligt rättegångsdrama, fast andra hälften är definitivt mera sevärd än första.