2.4

Mr. Saturday Night

Buddy Young var komikernas komiker. Men på sin ålders höst är han både glömd och patetisk.

Originaltitel Mr. Saturday Night
Regissör Billy Crystal
Manus Lowell Ganz, Billy Crystal, Babaloo Mandel
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Helen Hunt, Billy Crystal, Jerry Orbach, Ron Silver, David Paymer, Mary Mara, Sage Allen, Julie Warner

chris_lambert_
2010-03-01
Gaggigt.. Jag tycker den här filmens första halva är en rad av tomma skämt som säkert vore roligare om man "varit där". Filmens andra halva handlar logiskt nog om hur huvudkaraktären når insikt och sen "ordnar" det för sig. Väntat och mindre intressant. Aldrig gillat Billy Crystal för den delen heller.
2009-03-16
Problemet med filmer om komiker är att man inte kan fejka rolighet på samma sätt som man kan fejka t ex intellektuell förmåga eller fysisk styrka. Vill du ha en rolig karaktär så måste han vara rolig på riktigt och Billy Crystal är helt enkelt inte rolig här. Det drar ner trovärdigheten enormt mycket. Istället blir det väldigt drygt att behöva lyssna på hans misslyckade försök till skämt. Filmen blir dock aningen bättre framåt slutet när det blir lite mer drama och lite mindre komedi. Men inte heller på dramafronten har denna rulle speciellt mycket nytt att tillföra
stars
2007-03-21
En lyckad regidebut av Billy Crystal som är lätt att tycka om när han passar in rätt i en roll, (tänk värd för Oscarsgalan som han många gånger varit) så slår det aldrig fel! Han är en rätt påfrestande och lite tråkig skådespelare emmellanåt i andra filmer men gör här en av sina bästa roller. Se honom också i "När Harry träffade Sally". "There´s no business like showbussines" Comedian Buddi had it all with his brother... Inte något överraskande men flyter på bra och alla skämt känns roliga och fräscha.
UncleRemus
2006-11-18
För en gångs skull tänker man på sminket i en film.... och då är det knappast för att det är bra :D Crystals one-liners räddar trean.
sjoberg4u
2005-10-24
När komedi går över i drama hamnar det lite snett, men en helt ok och rätt fin film.
sinister
2005-10-01
bra regissör? Vad baserar du det på, hans andra film?
Switch
2005-01-17
Den här filmen hade förutsättningarna att bli bra (bra regissör och skådiar), men kändes mest lång och seg. Ibland blev den riktigt rolig, men sedan dalade den. Trist!
2003-01-30
Medioker film som glimmar till med glesa mellanrum.