My Piano

Ji-su startar en pianoskola där hon hoppas kunna lära duktiga barn spela samtidigt som hon själv får tid att träna. Gyung-min kommer dit och stör lite då och då men visar sig vara ett musikaliskt underbarn genom vilken Ji-su hoppas kunna hävda sig själv som duktig pianist.

Originaltitel Horobicheu-reul wihayeo
Alternativ titel For Horowitz
Regissör Kwon Hyeong-jin
Manus Kwon Hyeong-jin
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Park Yong-woo, Uhm Jung-hwa, Choi Seon-ja, Sin Ee-jae, Belinda Webster, Yun Ye-Ri, Julius-Jeongwon Kim

Knyppel
2007-12-31
En klar besvikelse. Hade hoppats på något bättre. Choi Seon-ja är den enda höjdpunkten i denna filmen och hennes karraktär Ji-su spelas mycket trovärdigt. Pesonen som skrev in pizza budets skratt borde seriöst tänka om sitt karriärsval, då detta vad en detalj som totalt förstörde filmen för mig. Pianostyckena var löjligt tråkiga och spelades utan inlevelse och vad de klassiska och evigt repeterade i kvasikulturella filmer som denna. Se filmen men ha inga förväntningar, den haltar i manus och endast Ji-su höjer filmen.
uCj
2007-12-07
En rörande historia som dock lämnar en lite besviken iallafall. Om det är pga av den osympatiska Ji-su eller bara det att handlingen känns ologisk till och från vet jag inte. Hursomhelst är det ännu en film med vackra pianoackompanjemang, en riktigt trevlig ingrediens!