2.4

Necronomicon

Lovecraft läser tre historier i Necronomicon i ett hemligt bibliotek som bara högt uppsatta får tillgång till.

Originaltitel Necronomicon
Regissör Christophe Gans, Brian Yuzna, Shusuke Kaneko
Manus Kazunori Itô, Christophe Gans, Brian Yuzna, Brent V Friedman
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Belinda Bauer, Richard Lynch, Bruce Payne, David Warner, Obba Babatunde, Don Calfa, Jeffrey Combs, Tony Azito, Juan Fernández (I), Gary Graham, Curt Lowens, Judith Drake, Bess Meyer, Signy Coleman, Millie Perkins, Maria Ford, Denice D Lewis

Engravadlax
2021-01-31
Oof.⠀⠀⠀⠀⠀⠀
vonadel
2020-07-17
Var sugen på att se en sån här gammal mysig 90-tals skräckis. Dessutom är jag ett fan av antologier. Men, min entusiasm försvann allt mer under filmens gång. Det var typ en av berättelserna som var helt ok. Resten var inte mycket att ha. Ganska mycke slime o splatter som det ju var på den tiden, och det funkar, men när det sen ska vara "digitaliserade" effekter, spricker det helt. 4/10.
haajen
2015-11-24
Den börjar inte dumt alls men sedan blir det bara lökigare och lökigare. Trots det så är den aldrig direkt tråkig så det får bli en tvåa.
2014-08-26
Mer än lovligt skum. Fast bra köttig & med läckra effekter. Sen helt underbart att ha Bruce Payne.. Jeffrey Combs och David Lynch i samma film!
Kosmoskorven
2013-08-09
Den var ju inte hopplöst dålig, helt okej egentligen. Fast tafflig. Som någon skrev - det känns opersonligt. Fast gillar man Jeffrey Combs och Lovecraft så ska man absolut ge den en chans.
Raxit
2013-06-29
Den här filmen är faktiskt skitusel, även om man som jag är ett gediget genrefan. Effekterna är bitvis fullständigt fantastiska sedan finns det tillfällen då dom är mindre fantastiska. I stort sett alla skådespelare i filmen var riktigt talanglösa och manuset var en rörig soppa. Inget för nybörjare som vill lära sig genren alltså.
100tonvalspäck
2012-06-15
För det mesta riktigt bra effekter och stundtals mysig stämning. Men historierna är röriga och opersonliga.

2012-04-05
jag skulle räkna yuznas bidrag till det bästa han gjort, tillsammans med society och initiation. bra skit om man gillar den stilen.
Harkaiden
2012-02-24
Ungefär som Tales from the Crypt, fast Lovecraft och med Jeffrey Combs som författaren själv blir det knappast bättre. Det är inte så mycket mer än så, men väl värd en titt.
Madman_86
2010-03-13
Ganska bra och kletig film. Gillade sista delen bäst.