2.4

Night of the Big Heat

En grupp ovetande människor samlas på en lokal pub för att diskutera omständigheterna medan planeten tros bli invaderad av utomjordingar.

Originaltitel Night of the Big Heat
Alternativ titel Island of the Burning Damned, Island of the Burning Doomed
Regissör Terence Fisher
Manus Jane Baker, Pip Baker
Genre 60-tal, Science Fiction, Thriller, Skräck
Skådespelare Christopher Lee, Patrick Allen, Peter Cushing, Jane Merrow, Sarah Lawson, William Lucas, Kenneth Cope, Percy Herbert, Thomas Heathcote, Anna Turner

Grillo
2016-07-30
Gillar främst att Lee spelar nån sorts semiautist under en tid då dessa knappast fick någon representation på film som högfungerande personer. I övrigt var den väl okej, med ungefär vad som är brukligt för 60-talets britthorror. Monstren är härligt fula när man väl får se dem och könsrollerna är lika murkna som vanligt. Cushing och Lee är som vanligt kul att se tillsammans men ingen av dem är huvudperson här. Stark tvåa.
johnaleks
2012-01-26
visst en av fishers (5) bästa :) har ju allt som t.ex gubbtråkiga island of terror(1966) inte hade; komplexa karaktärer, en mystisk fiende, christopher lee...
DanielMott
2008-07-31
Även om den inte tillhör Fishers bästa är det en trevlig adaption och companion piece till Island of Terror.
Bomkia
2008-04-12
Inte alls särskilt skrämmande film med ett ganska tradigt manus som dock räddas av bra skådespelare (Cushing, Lee, Allen). 2+
benjamin
2006-10-24