2.5

The November Man

Peter Devereaux är en före detta CIA-agent som har tagits tillbaka på ett i högsta grad personligt uppdrag. Han finner sig själv i en kamp mot sin förre lärling i en dödlig lek som involverar högt uppsatta CIA-chefer och en rysk presidentkandidat.

Originaltitel The November Man
Regissör Roger Donaldson
Manus Michael Finch, Karl Gajdusek
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Luke Bracey, Olga Kurylenko, Bill Smitrovich, Amila Terzimehic, Lazar Ristovski, Mediha Musliovic, Eliza Taylor, Caterina Scorsone, Akie Kotabe, Will Patton, Patrick Kennedy, Dragan Marinkovic, Ben Willens, Tara Jevrosimovic, Nina Mrdja

Skapad 2019-11-10 av sannakarishma
Jack Deveraux som är en före detta CIA agent tas tillbaka på ett uppdrag som involverar högt uppsatta amerikanska politiker. Han dras snabbt in i en härva med några av det värsta brottslingarna...   Läs mer »

Djason
2015-08-15
Pierce Brosnan bra i en ganska snårig film. Handlingen har man sett förut men för stunden fungerar detta utan problem. Kul o se Eliza Taylor från The 100 i en liten roll, vacker kvinna men medioker skådis.
Christofer
2015-08-11
Inte mycket underhållning med det här trötta gamla manuset som man sett femtielvatusen gånger förut. Man satt bara och räknade minuterna tills det var slut.
ekback
2015-08-06
Ok underhållning men ohållbar handling.
conbe755
2015-07-30
Svag Bond-variant fast utan häftiga prylar. svag trea.
Howler19
2015-07-28
Den där typen av film som jag inte förväntar mig så mycket av egentligen, men den här gången blev det en positiv överraskning. Storyn är ganska ointressant, men av någon anledning brydde jag mig om karaktärerna och det i kombination med en del schysst action blir ju en helt okej film.
Björkman
2015-05-09
Om man saknat Brosnan som Bond så får man i alla fall sitt behov lite stillat. En ganska bra film i grunden med lite twistar här och var och ganska stabilt skådespel. På minussidan finns några lite ologiska beteenden ibland och att filmen blir lite ojämnare mot slutet när saker börjar nystas upp. På det hela taget ändock en underhållande film.

2015-03-12
Kändes som en taskig budgetfilm. 3/10
Zebulonm
2015-03-03
En bra action.
HerrNenne
2015-03-02
Halvkorkad dussinaction som försöker vara lite smart. Går att se på. Fenomenet med att skjuta alla, vilken sida dom än är på, vare sig det är gamla kamrater eller främlingar, är dock otroligt daterat och urbota dumt. Stort minus på det.
theFeber
2015-02-22
En actionrulle som var lite bättre än jag förväntade mig! Lite i samma stuk som Bourne-filmerna, fast med intressantare karaktärer och storyn känns mer intressant. Brosnan levererar medans Olga får spela "kvinna i nöd" på ett traditionellt tråkigt sätt. Spännande och intressant. Som publik är man med på tåget hela tiden och man är orolig för karaktärerna.