2.4

One Missed Call 3

Den timida unga Asuka är retad av sina klasskompisar. När de åker på klassresa till Korea planerar Asuka Sinj hämnd. Genom att skicka ett besvärande foto med meddelandet "Om du inte sprider detta foto och dess förbannelse jtill någon annan, kommer ditt liv att offra" Studenterna skyndar sig att sprida fotot för att rädda deras egna liv.

Originaltitel Chakushin ari final
Alternativ titel One Missed Call Final
Regissör Manabu Asou
Manus Minako Daira, Jiro Shin
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Maki Horikita, Itsuji Itao, Meisa Kuroki, Jang Yun-seok, Erika Asakura, Yû Kamiwaki, Rie Tsuneyoshi, Arisa Naito
Filmnummer 52068

Skapad 2019-10-25 av Cumlin
Efter de läskiga filmerna \"One missed call\" och \"One missed call 2\", har trean nu kommit med Manabu Asou som regissör den här gången. Man märker att det är olika regissörer som gjort de h...   Läs mer »

Zebulonm
2018-05-23
Bäst av de tre...

2014-11-29
Den beste i serien.
merwel
2013-05-25
Jag tycker storyn var rätt så bra, va rätt ung när jag först såg den. Det fanns dock ingen skräck i den, och man blev inte rädd. Konstiga dödsfall också som den killen som rapade upp fjädrar... Den hade kunnat sluta bättre också.
Elemental
2010-10-03
Jag har faktiskt sett fram emot trean ett tag. Framför allt för att få se hur manusförfattarna skulle lösa det tilltrasslade storyproblem som uppstod när tvåan inte alls hade med den första filmen att göra. Det visar sig att trean struntar helt i tvåans story, och istället fortsätter på ettans bana, vilket jag tycker känns som ett klokt beslut. När eftertexterna börjar rulla känner jag mig dock en smula missnöjd. Trean är den sämsta delen i trilogin. Visst, handlingen är gripande och skräckeffekterna är riktigt bra på vissa ställen, men jag kan inte komma ifrån det faktum att filmen känns utdragen och händelselös, ett oerhört lågt tempo med andra ord. Har du sett de två första delarna kan det kanske vara kul att se den avslutande filmen, men annars är One Missed Call 3 ingenting man direkt jublar över.
Djason
2009-12-06
Bättre än 2:an. Hyffsat spännande men slutet är väl lite väl tråkigt tyvärr. Nu behöver de inte göra fler uppföljare.
hig
2009-10-06
det enda jag tycker verkligen drog ner filmen var deras sätt att häva "förbannelsen"
c-punk
2009-08-30
Bra film jätte bra faktiskt kunde ladda ner ringsingnalen innan, hoppade till när det började ringa
N-din
2009-07-26
En bra film, all I can say.
menschenfeind
2008-08-29
"An evil spirit have possessed this IP adress!"
schramm
2008-06-24
Nästan lika kass som amerikanska "One Missed Call".