1.8

Only the Brave

Ett porträtt om krig och fördomar, "Only the Brave" tar dig med på en oförglömlig resa in i hjärtat och sinnet hos de bortglömda hjältarna i andra världskriget - den japansk-amerikanska 100'de och 442'a battaljonen. År 1941, när Japan anföll Pearl Harbor, sattes japanska amerikaner omedelbart i interneringsläger. Bestämda att bevisa sin lojalitet, vände sig 1400 japanska amerikaner till regeringen för att tjänstgöra i den 100'de Infanteri Bataljonen. De sändes till Nordafrika, Italien och slutligen Frankrike där de utförde ett halsbrytande räddningsuppdrag av Texas 36 -divisionen. För sina två år i kriget fick dessa män makalösa 21 Medal of Honor, 9.486 Purple Hearts, 8 Presidential Citat, 53 Distinguished Service Crosses, 588 Silver Stars och 5.200 Bronze Stars - vilket gör dem till den mest dekorerade enheten av deras storlek i amerikansk militärhistoria . Detta är deras berättelse.

Originaltitel Only the Brave
Regissör Lane Nishikawa
Manus Lane Nishikawa
Genre Krig, Drama, 2000-tal
Skådespelare Lane Nishikawa, Jason Scott Lee, Mark Dacascos, Yuji Okumoto, Tamlyn Tomita, Jeff Fahey, Pat Morita, Greg Watanabe, Ken Narasaki, Christina Cellner, Garett T Sato, Michael Sun Lee, John Koyama, Michael Hagiwara, Ken Choi, Kipp Shiotani, Ryun Yu, Emily Liu

Djason
2014-03-18
Det är inget lite projekt som den gode Lane Nishikawa har gjort här med både manus, regi och spela huvudrollen. Kanske han skulle ha lämnat över en del av bördan till någon annan för detta är ingen bra krigsfilm, mest bara prat. Men lite intressant är det om en historia som jag aldrig hade hört talas om.
AdamB-film
2010-12-04
Nja, detta var inte direkt bra. Istället för att göra spelfilm kanske regissören borde gjort en dokumentär om historien, för som film är allt bara tråkigt.
jonbo
2010-10-26
Lite väl tråkig va...
Intro
2010-08-21
Denna filmen var en STOR besvikelse! Inget krig och bara MASSOR av flashbacks. 3 krigsscener som sammanlagt blir 3 min av filmen kallar inte jag för krigsfilm! Usel film och skådespeleri! -1