1.9

Oscar

Angelo "Snaps" Provolone lovade sin döende far att han skulle lämna brottets bana och bli en hederlig affärsman.

Originaltitel Oscar
Regissör John Landis
Manus Jim Mulholland, Michael Barrie
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Peter Riegert, Sylvester Stallone, Tim Curry, Yvonne de Carlo, Vincent Spano, Don Ameche, Chazz Palminteri, Paul Greco, Joey Travolta, Ornella Muti, Richard Romanus, Marisa Tomei, Eddie Bracken, Linda Gray, Kurtwood Smith, William Atherton, Martin Ferrero

2018-10-26
Klassiskt typ av fars i 20-tals gangstermiljö, överlag ganska dåligt men bitvis småkul. Svag tvåa.
Fläskkäft
2016-01-16
Hur man kan vara så oerhört ojämn som John Landis är ett mysterium. Med några favoriter såsom Blues Brothers, Ombytta roller och En prins i New york till rejäla bottennapp såsom Tre Amigos, Snuten i Hollywood 3 och den här. Oscar bygger på en fransk teateruppsättning, en så kallad förväxlingskomedi problemet är att den inte är ett dugg underhållande eller rolig. Stallone gör vad han kan men han ska inte spela komedi enligt mitt tycke. Historien är seg, förutsägbar, stönig och filmens längd är utmanande för tålamodet. Filmens enda roliga scen är den i början med Kirk Douglas, resten av filmen kunde ha kvittat.
2014-12-04
Denna film och även Sylvester Stallones agerande här har i de mesta fall fått mer negativ än positiv kritik. Jag tillhör kanske de få som tycker att Stallone faktiskt är överraskande rolig här. Jag gillar också att filmen är en förväxlingsfars. Jag ska dock vara tydlig med att detta inte är en bra film men i mina ögon är det en godkänd sådan. 2+
EddieSpaghetti
2012-09-08
gillar å se Stalone i denna rollen, men man ska nog ta den för en lite längre sitcom. bra skådisar så den får en 3:a av mig
aekholm
2010-05-27
Vilken jävla skitrulle. Som en amerikansk version utav en Stefan & Krister-fars. Jag önskar jag hade dött innan jag hunnit se klart...
Paramis
2009-03-13
Mycket underskattad!
FabianBom
2008-10-30
Håller med Charmtrollet...de e så bra som en underbar teater fars
lobisen
2008-06-27
Jag fattar inte varför folk sågar den här så mycket den e ju rolig. Skräddarna knäcker :)
charmtrollet24
2008-04-26
helt underbar och urkul
Christofer
2008-04-01
väldigt, väldigt längesen jag såg denna, men jag minns att Stallone kändes sådär träig som han brukar göra i komedier.