3.8

Paper Moon

En bondfångare får motvilligt ansvar för en nioårig flicka. De åker tillsammans runt på landet och säljer biblar till änkor.

Originaltitel Paper Moon
Regissör Peter Bogdanovich
Manus Alvin Sargent
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Ryan O'Neal, Tatum O'Neal, Madeline Kahn, John Hillerman, Randy Quaid, Jessie Lee Fulton, James N Harrell, Noble Willingham, Burton Gilliam

Skapad 2019-12-23 av billybob
Välgjord, välspelad och detaljrik film av Peter Bogdanovich, som var en av 70-talets mest inflytelserika filmskapare i staterna. En sann filmnörd som tidigt jobbade som lärling hos B-filmskungen R...   Läs mer »

jahaaa
2009-08-03
den här filmen skulle man kunna se hur många gånger som helst!
KimEkberg
2009-08-02
den här filmen var lika härlig som användarnamnet kennert. Många fina scener och bildskönt fotografi. alla tiders.
largodil
2009-07-14
riktigt charmig och mysig liten film! Härligt bra skådespel mellan far och dotter O'Neal. Tatum är den bästa barnskådespelaren någonsin!!
hsimpson
2021-10-12
Dra mig baklänges på en vagn vilken charmig film detta är! Stark fyra.
kennert
2008-04-06
Vilken insats flickan gör !!!
FrågaEwa
2008-03-31
Ungen var ju skitbra. Och det var filmen med. ''You gonna paper moon 'em, huh?''
InzZzomnia
2008-03-09
Som redan nämnts, Tatum O'Neal är ju hur grym som helst i den här. Filmen i övrigt är inte så illa den heller..
Touchie
2007-09-30
What a cute smoking little girl.
Noni
2007-08-29
Har åkt på en Tatum O'Neal-feber! Det är inte ofta man ser en så ung skådespelare med så mycket självdistans/äkthet/humor. Många barnskådisar man ser verkar lillgamla på ett sätt som alltför tydligt avslöjar att de har varit i filmbranschen, och umgåtts med vuxna filmmänniskor, så länge att de redan formats efter det. Nu återstår att se om Tatum O'Neal behöll sin äkthet innan hon gick ner sig och försvann från filmerna. "Little Darlings" nästa.
dr_Robert
2007-07-03
Charmig film som aldrig blir sockersot trots dess grundtema om hur far och dotter till sist finner varandra. Filmen befolkas av tillrackligt mycket komik och svarta for att man aldrig skall tappa intresset for den. Bogdanovich gjorde nagra verkligt bra svart-vita rullar. Tatum O'Neal ar helt oemotstandlig i sin roll som flickan. Och inte ens hennes pappa - som jag brukar AVSKY - ar dalig.