3.1

Raka spåret till Chicago

Neal Page är en man som jobbar inom reklambranschen, och det enda han vill är att flyga hem till Chicago för att fira Thanksgiving med familjen. Men det enda som händer är att han drabbas av en massa elände. Elände som personifieras i Del Griffith, en högljudd, men ändå sympatisk säljare, som drar med sig Neal på en vansinnesresa tvärs över landet. Det lär dröja innan Neal får hugga in på kalkonen.

Originaltitel Planes, Trains and Automobiles
Regissör John Hughes
Manus John Hughes
Genre Drama, Komedi, 80-tal, Roadmovie
Skådespelare Steve Martin, John Candy, Laila Robins, Olivia Burnette, Matthew Lawrence, Dylan Baker, Larry Hankin, Michael McKean, Martin Ferrero, Charles Tyner, Kevin Bacon, John Moio

djonipony
2023-12-20
Glömde tydl betygsätta i november. Svag trea. Hygglig...ja, vad är det ens? Inte riktigt komedi, för man garvar inte. Inte riktigt feelgood, för allt skiter sig. Hygglig är den iaf.
Starkbröl
2022-11-27
Daterad och rätt jobbig men genererar några skratt.
2022-01-19
Steve Martin är en otroligt tråkig och töntig skådespelare, men den här filmen med denna man var faktiskt över förväntad...
2022-01-19
Underhållande och rolig film, mycket tack vare John Candy.
kanemura
2021-01-19
Jag kan ju inte säga att jag satt och skrattade mig igenom filmen men den var småputtrig och charmig. John Candy var inte så högljutt jobbig som jag befarat utan en rätt schysst prick. Jag fällde allt en tår i slutet också.
Nalleman
2019-01-17
Rolig!! Samspelet mellan John Candy och Steve Martin funkar fint.
Xtro
2018-02-11
Funderar ibland på vad det hade kunnat bli för filmer om John Candy fick leva längre, då han är en av de charmigaste filmstjärnorna med en enorm komisk talang men de flesta filmerna han hade en huvudroll i var mer eller mindre kassa. Det här är lätt den bästa John Candy-filmen.
Djason
2016-12-10
En film som aldrig blir tråkig, tack vare Candy och Martin.
myslas
2016-09-20
Inget ovanligt koncept precis men Martin och Candy funkar så bra tillsammans att det blir rätt roligt.
filmfreak1
2016-03-09
Rätt tramsig komedi på ytan, men Hughes lyckas ändå göra något väldigt fint och rörande av det. Vet inte hur bra det hade funkat utan John Candy dock, inte alls antagligen.