3.3

Revansch i Burma

En grupp amerikanska fallskärmsjägare har i uppdrag att förstöra en radarstation. Uppdraget går utmärkt, men det visar sig vara omöjligt att ta sig ut ur landet.

Originaltitel Objective, Burma!
Regissör Raoul Walsh
Manus Ranald MacDougall, Lester Cole
Genre Krig, 40-tal
Skådespelare Errol Flynn, James Brown (II), William Prince, George Tobias, Henry Hull, Warner Anderson, John Alvin, Mark Stevens, Richard Erdman

andybrando
2016-10-03
Välkryddad actionhistoria, spänning i toppklass. Flynn & Co övertygar som fallskärmsjägare.
Astrojacob
2012-03-22
3 Oscarsnomineringar för musik, klipp o manus i denna typiska Raoul Walshfilm med snabba klipp och enkel action. Förvånande bra trots att den kändes lite lång, men bra spänning hela vägen o Flynn e alltid gedigen. Svag Fyra men bra krigsfilm.
jep
2009-04-26
Efter en tveksam första timme tar den sig och man blir engagerad. Fint foto, snygg klippning och effektivt ljudmontage.
Bomkia
2006-10-07
Positiv överraskning. Välgjord och påtaglig krigsfilm med en Errol Flynn i högform. 4a.
elling
2005-11-14
Ovanligt bra krigsfilm om andra världskriget för att vara gjord under kriget. Visst, propaganda, men spännande och fina detaljer såsom segelflygplanslandningar och starter som jag aldrig sett förut.
Kurosawafan
2005-05-20
Höjde till svag 4
Kurosawafan
2005-05-12
Gjord i krigstid och givetvis är det propaganda, men det är en stark trea: Spännande och underhållande, nära en fyra
W.Andersson
2005-03-18
Spännande och bra krigsfilm, om man bortser från sjuk amerikansk propaganda...
Jan-CarlRaspe
2005-03-04
Självaste filmen, som fick mig intreserad av krigs filmer, och andra världkriget! - Mycket bra film, om man tycker om krigsfilmer.
pointsman
2005-01-04
Kanske en av de såttigaste krigsfilmer jag sett, notera att ingen av "japanerna" vare sig är japan, eller talar japanska