3.8

Samurai X: Reflection

Filmen börjar med att Kauro tänker tillbaka på tiden med Kenshin vilket driver historien framåt. Hon väntar på att han ska återvända hem men frågan är om han någonsin kommer att komma tillbaka...

Originaltitel Rurôni Kenshin: Seisô hen
Alternativ titel Rurôni Kenshin: Time
Regissör Kazuhiro Furuhashi
Genre Action, Anime, Animerad, Drama, 2000-tal
Skådespelare Akio Ôtsuka (röst), Miki Fujitani (röst), Mayo Suzukaze (röst), Yûji Ueda (röst), Mina Tominaga (röst), Nozomu Sasaki (röst), Mika Doi (röst), Shûichi Ikeda (röst)

yangbo
2006-05-05
mycket svagare än trust & Betrayal enligt mig, denna var alldeles för deprimerande i jämförelse utan de fina kontrasterna, det är lite tråkigare med enbart mörker än olika typ eller variation av mörkret. Mindre kärlek, mindre action, mindre små detaljer i denna, blir en svag 4a, när föregångaren var en stark 4a.
keitaro
2006-01-29
Kenshin kommer alltid att få femmor av mig. Underbart.
lihnus
2005-11-20
jag har inte läst hela mangan, men jag har hört att den slutar annorlunda. jag har också hört att skaparen av kenshin inte var nöjd med detta slutet, men att ingen lyssnade på honom och gav ut den här oav ändå. jag tycker på ett sätt att historian vi får här är ett ovärdigt slut på animen, men det är fortfarande oerhört fint och väldigt bra.
Lews
2005-08-09
Fantastiskt vacker. Underbar musik. Bra handling, även om den inte följer mangan. Kronologin kan förvirra ibland lite.

2005-06-23
Väldigt bra och känslosam film, som fungerar perfekt som avslutning till en redan mycket bra serie. Lite sämre ritad än första OVA:n, men det gör inte mycket. Hade nästan magknip genom hela filmen och det säger mycket.
HatakeKakashi
2005-06-17
tyckten denna var rätt bra, ska dock se om den efter att jag sätt serien, mkt möjligt att det blir en höjning då ^^
Aztoroth
2005-06-12
Blir det bättre än så här? Kenshin (filmen OAV'n och serien) är ett måste för alla som gillar anime *^_^*
neo-twister
2005-02-08
helt klart sevärd, filmen, serien o den första ova'n e dock bättre!!
meffo
2005-01-13
skitbra, tycker jag, i alla fall en fyra, fast jag har å andra sidan sett först den andra ovan, sedan hela serien och avslutade lite fint med den här. :p
Rageaholic
2005-01-12
Ingen bra OVA alls! olika inblickar i livet efter Trust & Betrayal och RR Kenshin serien,