2.6

Stoic

Ett pokerspel i fängelset hettar till och den ena av fångarna får snart ångra sig. De tre förövarna tar till drastiska medel för att dölja vad de har gjort. Inspelad i stort sett utan manus med stora delar av dialogen improviserad under ledning av herr Boll.

Originaltitel Stoic
Regissör Uwe Boll
Manus Uwe Boll
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Edward Furlong, Shaun Sipos, Sam Levinson, Steffen Mennekes

FourTwenty
2011-12-30
Mycket obehaglig och skrämmande film enligt mig, dock är den fruktansvärt välspelad och tjänar sitt syfte. Jag gillade den väldigt mycket.

2011-12-30
Det här var ju bara dumt.
escaperel
2011-09-08
Hur dåliga Bolls andra alster än må vara så har han i alla fall potential, för Stoic är bra. Tät, välspelad och den t o m rör om lite i min annars så avtrubbade hjärna.
filmfreak1
2011-08-04
Sam Levinson spelar riktigt bra, annars vet jag inte riktigt vad Uwe vill få ut av filmen. 2a
Bloodwing
2010-11-09
Väldigt obehaglig film att titta på. Stängde av efter ett tag, vettvilligt våld och terror så det räcker och blir över
GinNTonic
2010-09-22
Väldigt svag tvåa. Filmen är otroligt obehaglig och jobbig att titta på, men ofta tyvärr av fel anledningar. Den kunde kortats ner rejält, det märks ofta att replikerna är improviserade, för dialogen är rätt så usel. Men utöver det är det en ganska udda och modig film, med ett par imponerande skådisinsatser. (Furlong står dock inte för någon av dem)
senilix
2010-06-20
Ganska stark tvåa faktiskt. Go Uwe!
Trollunge
2010-04-19
Pervers! Uwe Boll är ett skämt!
2010-03-30
Att Uwe har utvecklats som regissör på senare år blir alltmer tydligt, här lyckas han också göra precis det som han antagligen ville göra. För det här är verkligen en obehaglig film som ibland är direkt jobbig att titta på. Det var säkerligen meningen och rent tekniskt finns det inte mycket att klaga, men betyder att det är en bra film? Jag kan nog inte riktigt tycka det ändå. Det känns som att man ganska snart fattar poängen och att dra ut på mobbningssekvensen så mycket att det till slut blir ren mobbningsporr känns omotiverat. Uwe försöker sig lite grann på att studera gruppsykologin som gör en sån här händelse möjligt och han gör det på ett inte helt ointressant vis. Men mer fokus skulle ha legat på det, för som det är nu så blir det här varken underhållande eller meningsfullt
ninja
2010-03-25
Wow, en rekommenderad trea för Bollen, det tar sig! Skönt att alla haters börjar tystna, Uwe känns sympatisk.