2.4

Sweet 16

Snart 16-åriga Melissa är ensam. Hon försöker få nya vänner, men pojkarna hon träffar hittas en efter en brutalt mördade...

Originaltitel Sweet 16
Alternativ titel Sweet Sixteen
Regissör Jim Sotos
Manus Erwin Goldman
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Bo Hopkins, Susan Strasberg, Patrick Macnee, Don Stroud, Dana Kimmell, Don Shanks, Steve Antin, Sharon Farrell, Aleisa Shirley, Logan Clarke

haajen
2018-07-29
Rätt lökig men har en viss charm. Förvänta dig bara inget läskigt.
2018-03-31
Jo den får väl kategoriseras som en slasher, men just för den genren är Sweet Sixteen ett svagt tillskott. Bra atmosfär och stabil produktion, men alltför blodfattigt och inte särskilt spännande.
amam
2016-05-24
Stark tvåa. Jag gillade själva slutet och det fanns ett par fina scener annars med men resten var ganska tråkigt.
filmfreak1
2014-07-02
Slutscenen!!
ItalyErik
2012-09-25
Tyvärr allt för trist slasher. En del bra scener men på det hela allt för långsam, och utan särskild atmosfär. Bra upplösning och schyst exploativ inledning.
ziferN
2012-08-01
Charmig och underhållande 80-talare som inte är den typiska och traditionella 80-tals slashern precis utan framgår mera som en "murder-mystery"-film. Filmen är dock faktiskt bitvis smått spännande och den går att titta på för stunden. Filmen bjuder även på en twist vid slutet som en slasher ska göra, men vissa grejer i filmen kändes lite ologiska och konstiga.
CinemaniaC
2012-05-06
Smått annorlunda slasher. Det fanns en del bra saker i manuset men samtidigt konstigheter, kändes som att två manusförfattare skrivit varsin historia som sen skarvats ihop. Suggestiv slutscen.
Ondskapt
2009-04-06
Bra idé, men tyvärr blir det trist rätt snabbt och vissa sidospår är helt onödiga och känns mer som utfyllnad.