3.2

The Divine Move

Brädspelet Go är så komplicerat att det får antalet möjliga öppningsdrag i schack att framstå som ?några stycken?. I den här actionfilmen från Cho Beoum-Gu har spelet en central roll: Tae-seok blir felaktigt anklagad för mordet på sin egen bror, och när han kommer ut måste han hämnas på gomästaren Sal-soo ? genom att spela ut honom.

Originaltitel Shinui han soo
Alternativ titel God's One Move
Regissör Cho Beom-gu
Manus You Sung-hyup
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Jung Woo-sung, Lee Beom-su, Ahn Sung-kee, Ahn Kil-kang, Kim In-kwon, Lee Si-young, Choi Jin-Hyuk, Kim So-jin

2020-02-02
En fullt duglig och småspännande film som ibland försöker lite mer än vad den klarar av men som lyckas hålla intresse och nyfikenhet uppe hela vägen. Trean är rätt svajig då det är rätt mycket som inte riktigt håller ihop men den är snygg och jag är lite svag för den här genren så trean känns ändå ganska klar.
jp
2014-11-21
Solklar fyra. Var ett tag sen jag såg en så underhållande koreansk gangsterfilm. Visst har man sett det mesta förut, men skitsamma. Jung Woo-sung är bra som alltid och Kim In-kwon är ett komiskt geni.
Sznax
2014-11-14
Nu börjar de nog få ta och se över actionformeln i Sydkorea, det här var lite för likt alla andra. Betyg 5.4
force
2014-11-09
Go (baduk) + uppskruvat gangsterdrama. Så härlig att mina ögon tåras, jag vill omedelbart se en uppföljare! Men varför så mycket play-by-proxy?