3.3

The Harmony Game

Dokumentärfilm som berättar historien om duon Simon & Garfunkel med fokus på deras sista skiva Bridge Over Troubled Water och hur duon på höjden av sin karriär bestämde sig för att gå skilda vägar. Filmen innehåller mycket arkivmaterial och ger en bild av duons politiska sida som historiskt inte fått så mycket utrymme tidigare.

Originaltitel The Harmony Game
Alternativ titel The Harmony Game: The Making of Bridge Over Troubled Water
Regissör Jennifer Lebeau
Manus Jennifer Lebeau
Genre Dokumentär, 2010-tal

yangbo
2017-10-11
Kanske det albumet jag lyssnat mest ggr pa i livet, nastan saker pa att det maste vara det, varenda lat ar otroligt hantverk och genom hela dokumentaren svavas jag i dejavu och nostalgi, hela min barndoms soundtrack ar just detta, sa visst ar detta ett fan-betyg och inget annat, men bast ar bast, sa kan bara fa en 5a av mig hur som helst.
socorro
2012-04-27
Riktigt bra dokumentär som visar relativt okända sidor av Simon & Garfunkel, som deras jakt på perfektion i ljudet men också den spricka som fanns mellan Paul och Art.
Jonatanh
2012-04-12
Trots att 'Bridge Over Troubled Water' är långt ifrån det bästa Simon & Garfunkel gjorde tillsammans är det fortfarande på många plan ett fantastiskt album. Den här dokumentären belyser allt som gör skivan till den magiska och perfekta avslutningen på en ofattbar karriär. Bakgrundshistorier, studioupptagningar och alternativa versioner på låtar, här får man allt. Alltid lika underhållande med musikdokumentärer som enbart belyser ett verk. Ett måste för fansen.
Tonti
2012-04-09
Det inspirerande med denna dokumentär är att den till skillnad från hur det vanligtvis är faktiskt handlar mycket om musiken, både låtskrivandet och inspelningarna. Annars väldigt ordinär.
AddeColciago
2012-04-01
En intressant krönika om inspelningen av Bridge Over Troubled Water. Inte så djupgående eller ifrågasättande, mer anekdotisk i sitt förhållningssätt. Att Simon & Garfunkel själva producerat filmen kan givetvis ha med det att göra. Hur som helst är det en trevligt besök i musikhustorien.
orlio
2012-04-01
Helt ok, ingen lysande dokumentär men musiken gör ju sitt.
KimEkberg
2012-04-01
ganska träig och bara possitiv, men varje chans att se tom och jerry-material från förr är väl värd att ta, och detta är en sådan.