3.3

The Lost Daughter

Leda är en professor i litteratur och mor till två vuxna döttrar. Hon befinner sig på semester på en solig ö i Medelhavet. Där möter hon en familj som leder till att hon blir djupt påverkad av minnen från de svåra val hon gjorde som ung förälder och dess konsekvenser för sig själv och sin familj.

Originaltitel The Lost Daughter
Regissör Maggie Gyllenhaal
Manus Maggie Gyllenhaal
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Olivia Colman, Jessie Buckley, Dakota Johnson, Ed Harris, Peter Sarsgaard, Dagmara Dominczyk, Paul Mescal, Jack Farthing, Oliver Jackson-Cohen, Alba Rohrwacher

2022-06-01
Jag trodde ganska tidigt att jag visste vad det här skulle handla om, men snart står det klart att det här var mer komplext än vad jag först trodde, och det blir en väldigt intressant karaktärsstudie av det här. Till en början retade jag mig också lite på kameraarbetet, men det glömde jag sedan bort när jag drogs in alltmer i karaktärerna. Det är en modig film sett till det tema den tar upp, och skådespeleriet håller verkligen hög klass över hela banan. Lite svårt verkar de dock ha haft att knyta ihop säcken, och slutet är lite svagt, men till största delen är det en tankeväckande film som höll mitt engagemang hela vägen och stannade kvar efteråt
2022-03-13
Gedigen och spännande uppbyggd film som höll intresset uppe och väckte många tankar om moderskap. Men det där mästerverket som somliga kritiker lyft fram såg jag inte. Colman är bra, men filmen är lite för lång och det är lite för mycket fokus på somliga sidointriger som faktiskt var onödiga. Men överlag en bra och sevärd film.
Paramis
2022-01-26
Det saknas en story, mycket scener fram och tillbaka och till sist blir det inget bra avslut. Filmen mig höll mig ändå intresserad, det rörde runt en hel del känslor i mig som förälder.
Ghostface
2022-01-08
Stark regidebut med scener som går emot tittarens förväntan. Välspelat och en bra balans mellan olika genrer.
« Föregående kommentarer