Tre skott i Dallas - presidentmordet

En grupp mäktiga män planerar att lönnmörda president John F. Kennedy. Först måste de rekrytera och träna en skytt, sen sätta dit Lee Harvey Oswald.

Originaltitel Executive Action
Regissör David Miller
Manus Dalton Trumbo
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Burt Lancaster, Robert Ryan, Will Geer, Ed Lauter, Gilbert Green

DOKAN
2023-03-28
Fattigmans-versionen av Stones JFK är inte alls så dum. Kan knappast gå snett med säkra skådisar som Bört och Ryan och lite kul blir det ju med präktige mr Oleson (dvs Richard Bull) från Lilla huset på prärien som en av attentatsmännen.
Morayeel
2015-08-23
- This Calls for Action... - What Kind of Action? - Executive Action!
jimmyringo
2009-10-12
Hyfsat engagerande film om skotten mot JFK. Oliver Stones version är dock att föredra.
Czechflash
2008-10-07
Helt ok faktiskt då man lyckas bra med att höja stämningen mer och mer inför själva utförandet som är bra. Musiken är också stundtals en bidragande orsak till att det blir helt ok. Gillar man konspirationer är den sevärd.
MaraJade
2008-01-03
Filmens handling var en aning för sävlig för min smak, dock var den ändå intressant att se då den visar fram en teori på hur mordet på JFK kan ha gått till.
Bomkia
2007-12-30
Välgjord och ganska bortglömd thriller. Man försöker lite för mycket baka in verkliga fakta om vad som hände den dan och skylla det på konpsiratörerna, men det får man väl ta i en sån här film. Förvånansvärt lågmäld. 3+