2.7

Varg Veum - Svarta får

I "Svarta får" upptäcker Veum att han vet mindre om sin flickvän Karin än han trodde. När hennes syster försvinner måste Veum finna henne och det blir en störtdykning ner i Bergens undre värld.

Originaltitel Varg Veum - Svarte får
Regissör Stephan Apelgren
Manus Trygve Allister Diesen
Genre Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Trond Espen Seim, Lene Nystrøm, Bjørn Floberg, Alexander Karim, Emil Johnsen, Elisabeth Sand, Espen Hana, Kjærsti Odden Skjeldal, Jakob Oftebro, Skjalg Gamst Landsem, Tormod Vassel, Morten Espeland

Murvel48
2017-07-11
Lite väl långsökt story. Och Varg Veum är egentligen en riktig klåpare med en massa tur,
Rele
2013-07-22
Veum filmerna håller stilen. Jag ger en trea.
Luciphere
2012-11-03
Smart story och skönt samspel mellan Veum och poliskommissarien som vanligt.
Hanness
2012-09-26
Gillar Veum filmerna, lite sämre än övriga men klart godkänd.
Tomtänge
2012-07-12
Önskar bara att Varg Veum inte såg så slafsig ut... Hur svårt kan det vara att tvätta håret....
Bimmen
2012-04-22
Jag har sett alla dom tidigare sju filmerna, (här är en länk till min recension av den sjunde av dom), och jag har tyckt mycket om dom. Den här filmen var inget undantag, för den var precis lika bra som dom tidigare filmerna. Kan varmt rekommendera alla Varg Veum-filmerna till er som gillar kriminalfilmer. Betyg: 4 av 5
Hypostas
2011-11-19
Den här nya omgången filmer har hittills varit en besvikelse. Flickvännen är irriterande och Veum själv känns inte lika dynamisk och intressant som tidigare. Alexander Karim är riktigt kass i den här filmen tyvärr.

2011-11-08
Synd å ødelegge en så bra serie med dårlig fantasi og kopiering av gammelt material.
zazken
2011-11-04
Varg har ny frisyr, och det är största skillnaden mot de första filmerna i serien.

2011-11-02
Helt okej, men det känns som om filmen går lite på tomgång. Stark tvåa.