2.4

War, Inc.

Filmen är en politisk satir som utspelas i Turaqistan, ett land ockuperat av ett amerikanskt privat företag, lett av en före detta amerikansk vicepresident. I ett försök att utnyttja tillgångarna som det krigshärjade landet erbjuder så anlitar företagets VD en torped, som har personliga problem, för att döda en oljeminister från Mellanöstern. Torpeden måste nu spela ett högt spel samtidigt som han tvingas brottas med sina egna demoner.

Originaltitel War, Inc.
Alternativ titel Brand Hauser: Stuff Happens
Regissör Joshua Seftel
Manus Mark Leyner, Jeremy Pikser, John Cusack
Genre Komedi, Action, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare John Cusack, Joan Cusack, Marisa Tomei, Hilary Duff, Ben Kingsley, Dan Aykroyd, Lyubomir Neikov, Sergej Trifunovic, Ned Bellamy, Velislav Pavlov

PeterTheW
2010-06-09
Jag gillade den faktiskt. Det är bitvis lite väl överdrivet, och hade det inte varit för att jag faktiskt inte har nåt emot blod och övervåld så hade det kanske känts rätt onödigt i den här typen av film. Det är roligt och underhållande!
summersurf12
2010-02-14
Jag fick ONT i magen av skratt. Fullträff!
YouAreNrIchi
2009-11-15
Jag gillade den faktiskt, mycket.
Almgren
2009-07-13
Cusacks repriserar mer eller mindre sina roller från Grosse Point Blank, men tyvärr förstörs filmen av att manuset är alldeles för dåligt - istället för skarp satir och svart humor får man här en film som känns ploj och oseriös rakt igenom. Höjs ironiskt nog till en tvåa tack vare övertygande skådespel från Hilary Duff, som jag normalt skulle avskriva som en typisk "Yonica", men som här lyckas vara både trovärdig och nyanserad.
rytlejon
2009-05-04
instämmer fullt ut i NoWireHangers
Gna
2009-03-30
Kan en film vara hysteriskt rolig men ändå rätt dålig!!? Då e denna det!
NoWireHangers
2009-03-10
Den grundläggande satiren, som tydliggör hur USA bedriver krig för att vissa företag ska tjäna pengar, är bra, men manuset är dåligt. Filmen går på tomgång nästan hela tiden och är tråkig att se på. Jag ville verkligen tycka om filmen men det blir bara en svag tvåa.

2009-02-21
gillart
tha1
2008-11-07
Den har en del bra stunder, men totalt sett är den rätt usel...
gnolam
2008-10-25
Hade filmen haft någon aning om vad den ville bli för något så hade den kunnat bli riktigt bra. Men det här är bara en röra.