Änglarnas stad

Ängeln Seth som vakar över Los Angeles, får problem med sitt jobb när han blir kär i den vackra hjärtkirurgen Maggie. Han måste välja mellan plikten och kärleken.

Originaltitel City of Angels
Regissör Brad Silberling
Manus Dana Stevens
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Nicolas Cage, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore, Robin Bartlett, Joanna Merlin

jasmin357
2012-03-16
såhär skall kärlek vara
LauenKauen
2012-03-11
Hyfsad film med ett fint budskap. Lyckas inte beröra mig nämnvärt för att kvalificera sig över godkänt allt som allt. Cykelscenen var ju bara för uppenbar och korkad. Vem skulle få för sig att göra något så dumt?
Lena3103
2012-02-10
Feelgood, gråten i halsen o jävligt bra musik.
ulpe01
2011-11-28
Om det inte var för att slutet är så vämjeligt dåligt skulle den här filmen kunna få en fyra.

2011-10-07
Cage funkar faktiskt i rollen, antagligen för att han inte behöver visa känslor något nämnvärt mycket. Hygglig film.
2011-08-06
Kunde ha varit en fyra om det inte varit för Nicolas Cage...
Körsbär
2011-06-29
Jag känner verkligen ingen kemi mellan meg ryan och nicholas cage i denna film.... filmen i sig kändes tyvärr som en stor besvikelse. Kunde varit mer gripande och ja.... nä det var tyvärr en stor besvikelse detta. Stark etta
Avatard
2011-06-26
Jag trodde inte att det fanns någon film med en handling som denna, jag som trodde att jag skulle vara tvungen att göra en film när jag blev äldre.. har alltid älskat tanken på en ängel som blir kär i en människa!
365bloggar
2011-06-22
Enbart för Cage ängelögon
Tobbiee
2010-12-27
Meg Ryan är så sjukt bra! Om ni tyckte om den här så ska ni se - When a man loves a woman! Ruskigt bra den också! Denna film fångade mig och jag fällde en och till och med två tårar på slutet. Väldigt vacker! 4a.