2.7

One Eye Force

Nisus och hans gäng frihetskämpar måste besegra nazistsympasitören The Black One i en avlägsen framtid.

Originaltitel Anno 2020 - I gladiatori del futuro
Alternativ titel 2020 Texas Gladiators, 2020 Freedom Fighters
Regissör Joe D'Amato, George Eastman
Manus George Eastman, Aldo Florio
Genre Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Al Cliver, Sabrina Siani, Donald O'Brien, Harrison Muller Jr, Daniel Stephen, Peter Hooten, Hal Yamanouchi, Isabella Rocchietta, Geretta Geretta

Robkiller
2020-10-21
80-tals postapokalyps som är rätt risig, men samtidigt lite underhållande i sin uselhet.
Raimo_1985
2018-09-04
Tredje eller fjärde titten på denna favorit. Denna fjärde gång glädjer jag mig åt Al Clivers rollprestation (vilken ilska!), Donald O' Briens vansinniga härskare/skurk och den stämningsfulla musiken. Det här är en riktigt smutsig film. Men någon Mad Max-ripoff är den inte. Alla postapokalyptiska filmer är inte Mad Max-ripoff. Det där är verkligen tjatigt att höra på.
zonk
2015-10-05
Seg, slafsig action med minimalt tryck i actionscenerna. Oändliga mängder bikers skjuts för att ögonblicket senare vara som bortblåsta, det är som när respawn pajat i ett spel, man kan inte vinna, för det dyker upp nya fiender ur intet fortare än det går att skjuta av dem. I framtiden verkar även gevär ha en effektiv räckvidd på ungefär fem meter.
2014-10-07
God underhållning i skön post-apocalypse av fint italienskt snitt. Rörigt som rackarn och verkar stundtals ihopklippt på måfå. Men det är inget att bry sig om bland skottsalvorna, vackra Sabrina Siani och den hysteriskt onde skurken i naziuniform. Våld, indianer och mängder av ost.
schramm
2014-06-23
Massa pangpang, massa elaka skurkar, massa öken, massa indianer, massa byggnadsarbetare, massa gruvarbetare och massa idioti.
Ondskapt
2014-06-22
Idiotraffel från vårt älskade Italien som inledningsvis är världens bästa film, men som tappar lite. Stabilt ändå med en hysterisk skurk, dödsbra musik och fullt ös.
PreCert
2012-08-12
Actionpackad, underhållande Mad Max-ripoff med Al Cliver (från Zombie Flesh Eaters) i huvudrollen. Synd bara att George Eastman inte var med.
Raimo_1985
2012-08-10
Actionspäckad men virrig, som det ska vara PA-rulle med en massa oväntade ingredienser såsom indianer och byggare. Många favoriter är med såsom Al Cliver och Yamanouchi. Den här kan jag se hur många gånger som helst. Stort plus för härskarens vansinnesgarv. Blåjeans-squadronen i början är svår att glömma.
idd
2012-06-19
Stabil actionrökare som levererar precis vad som väntas, varken mer eller mindre!
craptastic
2012-06-18
Ösig PA rulle som är ungefär lika bra som de andra. Dock får vi indianer, byggnadsarbetare samt högteknologiska skurkar. Det e ju inte dumt de.