Black and White

Max Stuart är mörkhyad och hamnar därför i kläm med rättvisan i samband med att en 9-årig flicka hittas våldtagen och mördad på stranden. Är han skyldig eller vill man bara sätta dit honom för att han tillhör Australiens urbefolkning och inte är en del av "det civiliserade samhället"...?

Originaltitel Black and White
Regissör Craig Lahiff
Manus Louis Nowra
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Robert Carlyle, Charles Dance, Kerry Fox, Colin Friels, Ben Mendelsohn, Roy Billing, John Gregg, Bille Brown, Chris Haywood, Heather Mitchell, Penne Hackforth-Jones, David Ngoombujarra

2015-09-23
Bra rättegångsfilm om en svart man som anklagas på vaga grunder. 6/10
bryngel
2014-10-07
En skicklig, duglig, kompetent, duktig, säker, kunnig; smidig, flink eller om du föredrar, habil rulle.
Ozzybloke
2010-05-02
Väldigt stark och gripande australisk film.
produr
2010-03-15
Har sett det förut fast sämre.Ett habilt rättegångdsdrama som är värt en titt,bra skådisar

2010-01-13
Robert Carlyle är så bra =)
Narnendil
2009-12-16
bra underhållande, men inte så superspeciell när det kommer till kritan.. dock helt klart värd udnerhållning ändå :)
2008-09-23
Inget nytt under solen, men detta habila och välspelade rättegångsdrama blir aldrig tråkigt. (8+/15)
Inigo
2008-08-13
Kunde på flera sätt varit bättre, samtidigt så får den max betyget mycket för manus, skådespeleri samt slutet som är riktigt riktigt riktigt bra.
Avtalet
2008-03-28
Ok historia (har sett det förut)! Charles Dance som spelar åklagaren är filmens sora behållning!
soycd
2008-03-25
En engagerande historia, om än tråkig rent filmtekniskt - som många har noterat nedan. Fun fact: jag råkade se tjugo minuter i början, och det fick mig därmed att ställa in en dedikerad multiplayer-kväll med starcraft till förmån för filmen.