3.2

Cashback

Ben studerar på konstskola i London. Vissa dagar jobbar han i den lokala supermarketen, där hans fantasi har en tendens att rusa iväg. Men hur och vad gör egentligen Ben och hans kollegor på supermarketen för att få nattens timmar att passera?

OBS!! Icke att förväxla med långfilmen från 2006.

Originaltitel Cashback
Regissör Sean Ellis
Manus Sean Ellis
Genre Drama, Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sean Biggerstaff, Emilia Fox, Stuart Goodwin, Michael Dixon, Michael Lambourne, Hayley-Marie Coppin, Irene Bagach, Christine Fuller, Frank Hesketh, Hatti Riemer, Michelle Ryan, Celesta Hodge

paolyn
2008-02-12
gillade denna skarpt, sean är gullig och spelar bra, och dom där kollegerna på hans jobb är riktigt roliga. bra film
kollind
2008-01-10
"Being swedish, the walk from the shower to her room didn't need to be a modest one." =D Väldigt simpel. Visuell, kanske i överkant. Bra skildring av en pojkdröm med en del till synes irrelevant material. Kändes inte alls färdig, så ska bli intressant att se filmen.
Fredrik83
2008-01-03
det kan få ett medelbetyg tack vare ett mycket vackert slut
canula
2007-11-08
kass
film_Alex
2007-10-19
Det är alltid trevligt med lite nakenheter, men annars så tycker jag att filmen är lite pervers och jag ser inget budskap som tilltalar mig. Karaktärerna är dessutom välbekanta stereotyper. Jag tycker med andra ord inte filmen håller måttet.
kathleenhanna
2007-10-16
Håller med föregående talare. Fy.
Fuzzy
2007-10-09
Mycket av det visuella i denna besvikelse till film är utan tvekan värt en femma ("sängscenen" t.ex). Synd bara att handlingen är dum, skrattretande & äckligt osympatisk. Att huvudrollspersonens "konstnärsskap" & på så sätt rättfärdiga den förlegade kvinnosyn som är konstant filmen igenom är så patetiskt att jag ville gå och gömma mig. Som en modern Porky's med en "djup" art twist ungefär. Hur kul låter det? Nä, just det.
Bozze80
2007-08-05
Liknar långfilmen (logiskt nog...) rätt mycket, vilket gör att betyget blir samma. Mindre naket och mer handling hade gynnat även denna...
kaffekatt
2007-07-31
Helt otroliga kontraster. Musik och bild emellanåt makalöst.
egarcia
2007-07-31
Vill också ge den en fyra men blir bara en trea pga onödiga nakenscener, inget emot det om det gör något för handlingen men...just i detta fall lyckades det inte.