Denial

Författaren och historikern Deborah E. Lipstadt tvingas kämpa för att visa att förintelsen har ägt rum när förnekaren David Irving stämmer henne för förtal.

Originaltitel Denial
Regissör Mick Jackson
Manus David Hare
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Rachel Weisz, Timothy Spall, Tom Wilkinson, Andrew Scott, Jack Lowden, Caren Pistorius, Alex Jennings, Harriet Walter, Mark Gatiss, John Sessions, Nikki Amuka-Bird, Pip Carter, Jackie Clune, Will Attenborough, Maximilian Befort, Daniel Cerqueira

Raggarn
2018-05-01
Ganska trist. Ett intressant ämne som här aldrig blir spännande. Hade förväntat mig en spännande slutgiltig uppgörelse mellan parterna, men allt mynnar ut i ett stort JAHA. Slutet är alldeles för simpelt för att fungera som film. Dock är skådisarna bra, men det hjälper föga.
Murvel48
2018-04-29
Någorlunda intressant ämne men lite väl träigt utförd film.
DIProgan
2018-04-04
Inte tillräckligt mycket här för att berättiga en film. Bra insatser och de gör vad de kan men materialet är tråkigt.
emilstjernholm
2017-03-21
Som många andra anmälare av den här filmen slås jag av att filmen är väldigt konventionellt upplagd. Samtidigt är den oerhört viktig och historien om Lipstadt vs Irving förtjänar verkligen att berättas. Jag gillar Wilkinsons insats mer än Weiszs.
Engravadlax
2017-02-20
Lite udda film, inte mycket till drama, ingen vidare struktur--även om det lyfter något runt mittpartiet, om det kan kallas så--utan är upplagd mer som en inte speciellt subtil åthutning till förintelseförnekare.
#54
2017-02-04
Visning 24 av 33 jag ser på Göteborg Film Festival. Filmen är högst konventionell, men det gör den inte mindre sevärd.
Bomkia
2016-12-28
Fint verklighetsbaserat drama om ett intressant ämne. 4a.