2.7

Efter midnatt

Rutger Hauer spelar Ben Jordan; en man som efter 15 år släpps ut ur fängelset, dömd för mordet på sin gravida flickvän. Ett mord han kanske aldrig begick. En kvinnlig socialarbetare tar Jordans parti, och fallet börjar nystas upp än en gång.

Originaltitel Past Midnight
Regissör Jan Eliasberg
Manus Frank Norwood
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Clancy Brown, Paul Giamatti, Natasha Richardson, Guy Boyd, Tom Wright, Dana Eskelson

precineadd
2012-12-12
hehe, skräpig film men den går att fastna i på det där natt-tv-filmssättet när det är bra
karlmats
2011-09-30
Nja trots Rutger lyfter aldrig det här riktigt. Standardstory där man lägger in ett par udda inslag men inget man höjer på ögonbrynet åt. Det blir aldrig dåligt, men det känns samtidigt som att Rutger gjort den här rollen 20 gånger förut och för att citera Anders Bagge så känns det lite mossigt. Lite naket får man dock se och Richardson duger att titta på när handlingen stampar lite grann. En ganska stabil 2a.
2010-09-19
Kommer ihåg den här som Enormt spännande!! En riktig Nagel-bitare..Stabil Thriller med allas våran Rutger H....
Toxx
2010-05-21
Tarantino har omarbetat manuset och är inte enbart associate producer.
Bozze80
2010-05-02
Faktiskt riktigt spännande, vilket jag inte hade trott på förhand. Om det bara beror på att Rutger är lysande är svårt att säga, men han imponerar i alla fall enormt, som så många gånger förr.
final_cut
2008-09-18
Standardthriller som lutar mer åt tv-hållet, men funkar tack vare trion Hauer/Richardson/Brown.
Razzel
2008-08-03
En tämligen blek Hauer på nergång.
polski
2005-01-11
associate Producer: Quentin Tarantino
DonActive
2004-11-18
Riktigt bra klassiker. Rutger lyser!
2003-02-09
Vurpig, seg och tråkig. Mycket nära en etta.