2.3

Flykten från Absolom

Året är 2022. Robbins hamnar i fängelse för mord. Fängelset styrs av en sadistisk chef, och efter att ha blivit plågad en längre tid, försöker Robbins mörda honom. Robbins blir då placerad på en ö dit de värsta fångarna skickas.

Originaltitel No Escape
Alternativ titel Escape from Absolom
Regissör Martin Campbell
Manus Richard Herley, Michael Gaylin, Joel Gross
Genre Action, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Ray Liotta, Lance Henriksen, Kevin Dillon, Michael Lerner, Stuart Wilson, Don Henderson, Kevin J O'Connor, Ian MacNeice, Jack Shepherd, Ernie Hudson
Filmnummer 2091

Skapad 2019-11-06 av
Actionäventyr av Martin Campbell, baserat på en roman av Richard Herley. En historia om en man dömd till att leva på ön Absolom, en ö med bara kriminella invånare. Absolom är en ö långt uta...   Läs mer »

2014-11-12
Jag läste att någon på IMDB beskrev denna film som ett möte mellan "Mad Max" och "Fortress". Det är en perfekt beskrivning och jag skulle inte kunna beskriva den bättre. En film som killar i tonåren älskar för jag var nämligen en av dem och med en respekterad skådis som Ray Liotta i huvudrollen så fungerar det....då. Idag inte alls lika bra. 2+
Hypostas
2014-01-17
Hyfsad rulle, men håller med om att den överspelande skurken är rejält irriterande. Liotta är bra och stämningen är helt OK.
martineden
2013-12-15
[rek. 1] Oj då, hade en rekommenderad etta på denna!! Tyckte inte alls att den var usel utan helt lyckad. Gillar den, även om det känns som en ganska standard action. Bra!
precineadd
2013-06-25
bra story och skådespelare men filmen får aldrig till det
GrandMaster_E
2013-06-09
Otroligt rörig rulle som som tar sig lite mot slutet men som man i mitten nästan slutat bry sig om. Liotta ligger lite över sitt snitt men resterande skådisar gör inget större väsen från sig...förutom Stuart Wilson som den vedervärdiga boven, han har texten "överspel" tatuerat i pannan.
Rune2000
2013-01-29
Överraskande bra action sci-fi från Bond-regissören Martin Campbell med härliga prestationer från Ray Liotta, Lance Henriksen, Kevin Dillon och Ernie Hudson!
Bomaniac
2012-08-25
Ja, vad ska man säga? Okej action. Tyckte Ray Liotta var riktigt trôkig i sin roll - "Lämna mig ifred" var hans stående uttryck. Annars ett intressant scenario att placera ut fångar på en ö där de får klara sig själva.
Xenox
2012-07-30
Bra film med en intressant story.
2011-08-06
Korkat och mycket underhållande actionäventyr där Marek´s kommentarer är den största behållningen. Snygga miljöer och en inte helt oäven handling.
ezeikel
2011-06-28
Röjig aciton, gillar jag.......