1.4

Goal! III

I den första delen fick man följa Newcastle United i deras kamp om att nå Champions League. I den andra delen fick man följa Real Madrid i deras kamp om att vinna Champions League. I denna tredje och avslutande del i trilogin om fotboll är det så dags för VM i Tyskland att äga rum. I denna del är det dock inte Santi som har huvudrollen utan hans två bästa kompisar, som båda spelar för det engelska landslaget.

Originaltitel Goal! III
Alternativ titel Goal! 3: Taking on the World, Goal III: Taking on the World, Goal 3 - Das Finale
Regissör Andrew Morahan
Manus Piers Ashworth, Mike Jefferies
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare JJ Feild, Leo Gregory, Kuno Becker, Nick Moran, Kasia Smutniak, Anya Lahiri, Christopher Fairbank, Mike Elliot, Tamer Hassan, Craig Heaney, Jack McBride, Ori Pfeffer, Tereza Srbova, Margo Stilley

2014-05-10
Redan andra filmen var under all kritik, men här kraschade det rejält. Att filmen var dålig överraskar mig inte direkt, men jag hade inte riktigt väntat mig att den skulle vara dålig på det här sättet. Jag hade väntat mig en trött film som försöker kräma ur det sista ur en etablerad produkt, men när jag ser det här så får jag intrycket av att filmskaparna faktiskt trodde att det här projektet gick att rädda. Det gör att det blir dåligt på ett fascinerande sätt. Manuset bjuder på en del överraskningar, och det ska de ändå ha beröm för, men det är fortfarande svårt att förstå hur de tänkte när de skrev ihop den här såpoperan. Kuno Becker måste ju vara lite sur över att ha blivit bestulen på¨vad som tidigare var hans filmserie, här har han fått en totalt meningslös roll där han bara går runt och agerar ansträngt sympatisk. Det är mycket i filmen som blir ofrivilligt komiskt, exempelvis den där bisarra filmregissören med hemmasnickrad östeuropeisk brytning. Sen har vi ju Mike Ashleys cameo, herrejävlar, den är fantastisk. En del av mig känner att filmen borde få en tvåa för alla sina underhållande ingredienser, men den är usel på ett alldeles för pinsamt sätt för att jag ska kunna sträcka mig till det, jag sitter verkligen och skäms å alla inblandades vägnar när jag ser detta. Green screen-arbetet när de ska försöka trycka in karaktärerna i riktiga matcher är sanslöst taffligt, men värst av allt är nog ändå att filmen helt saknar charm. Nej, det måste bli bottenbetyg
kepsa
2013-09-16
Inte alls så dålig som jag har hört att den var. "Världens sämsta film"
dancenow
2013-09-14
Underskattad

2013-03-09
Den här är helt jävla värdelös.. En ren misshandel med tanke på att 1an och 2an går att se på
CharlieHickup
2013-01-09
Gillade 1an och 2an. Känns realistisk och handlingen flyter på bra. Men denna... Herregud... 2an slutade på ett sådant sett att man vill veta hur det går. Vänta ihjäl mig på 3an skulle komma. Såg den och än idag fattar jag inte varför man inte tog slutet på denna trilogi på allvar. Fyfan va dålig. Tyvärr... En svag 1a. Fan.
Armfelt
2011-08-10
1:an tyckte jag var bra, men denna är ju ett skämt
Trustor
2011-06-18
Santis två bästa kompisar och så är inte ens Alessandro Nivola med. Stabilt. Men ska inte uttala mig om själva filmen innan jag sett den.
thebully
2010-11-22
undrar vad fan tex henrik larsson - david beckham - christiano ronaldo och svennis tycker om att se sig i själva den här filmen
benjamin
2010-04-19